تقدیر آمریکا از عملیات ویژه نیروهای کرد سوریه

سروس جهان- ائتلاف به رهبری آمریکا عملیات ویژه نیروهای سوریه دموکراتیک سوریه به رهبری کردها برای دستگیری مسئول عملیات مالی داعش را کم نظیر خواند و آن را نشانه توانایی این نیرو برای انجام عملیات یکجانبه دانست.

به گزارش کردپرس، ائتلاف به رهبری آمریکا با انتشار بیانیه ای عملیات ویژه نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری کردها برای بازداشت عامل تامین مالی داعش در استان حسکه را که در روز 17 فوریه ماه گذشته انجام شد، یک عملیات کم نظیر دانسته است.

در این بیانیه که در صفحه توییتر ائتلاف به رهبری آمریکا منتشر شده، آمده است: درست است که این عملیات با مشارکت نیروهای ائتلاف و نیروهای سوریه دموکراتیک انجام شد اما نیروهای نظامی و اطلاعاتی سوریه دموکرات نوک پیکان عملیات بوده و با برنامه ریزی دقیق، موفقیت آمیز بودن این عملیات را تضمین کردند.

ژنرال کلود تدور، فرمانده عملیات ویژه ائتلاف در منطقه شام درباره این عملیات گفته است: «انجام این عملیات نشان داد نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری کردها توانایی انجام عملیات پیچیده و یکجانبه در منطقه برای شکست دادن داعش را دارند.»

او تاکید کرد دستگیری این فرد باعث تضعیف توانایی داعش برای جمع آوری منابع مالی برای این گروه تروریستی در منطقه خواهد شد.

ائتلاف مبارزه با داعش در پایان بر ادامه حمایت از نیروهای سوریه دموکراتیک از نظر مشاوره و تجهیز نظامی این نیرو تاکید کرده است.

کد خبر 43487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha