احتمال برکناری برخی مقامات در سطوح بالای دولت ترکیه وجود دارد

 سرویس ترکیه - یک رسانه نزدیک به دولت ترکیه از احتمال برکناری برخی از افراد در سطوح بالای دولت اردوغان خبر داد.

به گزارش کردپرس، خنده فرات ستون نویس روزنامه حریت ترکیه که به نزدیکی با دولت حزب عدالت و توسعه (AKP) شهرت دارد، در یادداشتی از احتمال برخی تغییرات از جمله برکناری برخی از افراد در سطوح بالای دولت رجب طیب اردوغان خبر داد.

روز گذشته اردوغان در سخنانی اعلام کرد که پاسخگویی به برخی سوالات مطرح شده هم از جهت سیاسی و هم از جهت قانونی بر عهده دولت است. سخنان اردوغان باعث گمانه زنی هایی در پشت صحنه سیاسی ترکیه شد. بر اساس این گمانه زنی ها احتمال برکناری برخی از افراد در سطوح بالای دولت ترکیه تا پیش از انتخابات وجود دارد.

فرات در این یادداشت سخنان اردوغان را به عنوان نشانه ای از برخی تغییرات در دولت او تحلیل کرد.

فرات همچنین از گرد هم آمدن برخی کارشناسان و متخصصان در حوزه های زمین شناسی و زلزله تحت نظارت دولت ترکیه خبر داد. نام ناجی گورور، شکری ارسوی، اوکان تویسوز، جنک یالتراک، و یک کارشناس ژاپنی به نام یوشینوری موریواکی در این گروه دیده می شود.

به نظر می رسد اردوغان صدای اعتراض مردم نسبت به ناکارآمدی دولت در واکنش به زمین لرزه را شنیده یا دست کم آن را جدی گرفته است و با این اقدامات سعی در ترمیم چهره مخدوش دولت خود تا پیش از برگزاری انتخابات دارد. در غیر این صورت انتشار چنین اخباری از سوی رسانه طرفدار دولت کمی بعید به نظر می رسد.

کد خبر 43430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha