دولت ترکیه سیاست نسل‌کشی علیه مردم کرد را ادامه می‌دهد

سرویس سوریه - جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به تداوم جنگ نابرابر و نقشه‌های نسل‌کشی دولت ترکیه از مردم منطقه خواست در برابر اقدامات دولت ترکیه متحد باشند.

به گزارش کردپرس، جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با وجود فاجعه زلزله، دولت ترکیه به جنگ نابرابر و نقشه‌های نسل‌کشی خود ادامه می‌دهد و همچنین این جنبش از مردم منطقه خواست در مقابل اقدامات دولت ترکیه باهم متحد باشند.

جنبش جامعه دموکراتیک در بیانیه‌‌ای که در آژانس خبری هاوار منتشر شد ضمن اشاره به حملات دولت ترکیه به کردستان و شنگال اعلام کرد که ترکیه ارزش‌های انسانی و اخلاقی را نادیده می‌گیرد و برخلاف میل مردم منطقه به سیاست‌های خود ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: «دولت ترکیه مانند همیشه سیاست ترور را بر خلاف میل مردم منطقه اجرا می‌کند، به ارزش‌های انسانی و اخلاقی مردم توجه نمی‌کند. دولت ترکیه به شرایط سخت و دشوار مردم در رویارویی با فاجعه زلزله توجه نمی‌کند.»

در ادامه بیانیه آمده است که دولت حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب حرکت ملی (MHP) با هم و به صورت برنامه‌ریزی شده، نیات خوب و بد خود را که حقیقت اخلاقی آنها را علیه اراده مردم ترکیه و منطقه آشکار می‌کند، پنهان می‌کنند. AKP-MHP فاجعه را فراموش کرده است، آنها به تمام آداب و رسوم و ارزش‌های انسانی پشت کرده‌اند. این دولت حتی یک دقیقه هم جنگ نابرابر خود را علیه اراده جامعه و فرهنگ جامعه متوقف نکرده است.

جنبش جامعه دموکراتیک حملات دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه و شنگال را در ادامه سیاست‌های نسل‌کشی دولت ترکیه علیه مردم کرد دانست و افزود: «ارزش‌های مردم توسط پهپادهای مسلح و از طریق شبکه‌های اطلاعاتی ترکیه هدف قرار می‌گیرند و آنها قصد دارند که هسته‌های پنهان ترور را در بسیاری از مناطق از شهبا، کوبانی، قامشلو و حلب گرفته تا شنگال احیا کنند. در نتیجه این حملات تعدادی از شهروندان و نیروهای مدافع این شهرها که بر ضد ترور می جنگند، کشته شدند و این نشان می‌دهد که دولت ترکیه سیاست‌های نسل‌کشی خود را علیه مردم مقاوم ما ادامه می‌دهد و این مسئله بیانگر میزان کینه و نفرت دولت ترکیه نسبت به فرهنگ‌های تاریخی مردم منطقه است.»

جنبش جامعه دموکراتیک از نهادهای منطقه‌ای و همه نهادهای جامعه مدنی و نیروهای ملی خواست تا به منطقه ویران‌شده کمک‌رسانی کنند و در برابر حمله احتمالی دولت ترکیه متحد باشند.

در پایان این بیانیه آمده است: «درخواست ما از کشورهای ائتلاف بین‌المللی که با دقت وضعیت انسانی فاجعه را دنبال می‌کنند، این است که خطر افزایش حملات دولت ترکیه علیه مردم منطقه به طور کلی و به ویژه شنگال را ببینند و به سکوت خود راجع به این مسئله پایان دهند.»

کد خبر 43342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha