بانک مرکزی عراق مبلغ ۱۶۶میلیون دلار به بازار تزریق کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ بانک مرکزی عراق بیشتر از ۱۶۶میلیون دلار وارد بازار کرد این مبلغ به میزان ۳۶% بیشتر از مبلغی است که روز پنجشنبه هفته گذشته به بازار وارد کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو:روز یکشنبه تاریخ ۲۰۲۳/۲/۲۶ در چارچوب تعیین قیمت ارزهای خارجی بانک مرکزی عراق مبلغ ۱۶۶میلیون و ۱۶۲هزار و ۴۱۳ دلار وارد بازار کرد درحالیکه روز پنجشنبه گذشته در آخرین روز هفته مبلغ ۱۰۶میلیون و ۸۵۵هزار و۴۱۹ دلار وارد بازار کرد.
«مصطفی گرعاوی» عضو کمیسیون مالی واقتصادی مجلس عراق به شبکه رسانه‌ای روداو گفت: اگر بانک مرکزی مبلغ بیشتری وارد بازار کند و کنترل بیشتری بر مزرها داشته باشد و راهکارهای دیگری را در پیش بگیرید ، ممکن برای مبادلات با ارزی خارجی تقاضا بالا رود و ارزش دینار را افزایش دهد. ما منتظر افزایش قیمت دینار هستیم و سعی می کنیم آن را به قیمت قبلی خود یعنی زمانیکه قیمت هر دلار ۱۲۰۰دینار بود برسانیم.
مبلغی که بانک مرکزی عراق برای روز یکشنبه وارد بازار کرد ۹۷میلیون و ۱۶۲هزار و ۴۱۳ دلار بود که نقدینگی آن ۶۹میلیون دلار بود.
امروز قیمت خرید ۱۰۰دلار آمریکایی در بازار صرافیهای ارزهای خارجی برابر با ۱۵۲هزار ۹۰۰ دینار است و قیمت فروش آن مبلغ ۱۵۳هزار و ۱۰۰دینار است.

کد خبر 43271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha