در گفتگوهای بغداد- اربیل ، تفاهماتی  در خصوص  پرداخت  مبالغی  به عنوان وام از سوی بغداد به اربیل  صورت گرفته است

سرویس عراق و اقلیم کردستان -  عضو حزب دمکرات کردستان از بارزترین نتایج سفر هیئت اقلیم کردستان به بغداد برای گفتگو در خصوص  مسائل باقیمانده بین بغداد- اربیل  که مهمترین آنها  پیش نویس قانون نفت و گاز عراق  است ، پرده برداشت.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری « العراق الیوم» وفاء محمد کریم در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: هیئت اقلیم کردستان در سفر خود به بغداد با مسئولان وزارت نفت عراق در خصوص توافق برای حل و فصل اختلافات مربوط به مدیریت سیاست نفتی در داخل عراق و همچنین یافتن راه‌حل‌هایی برای آن بر اساس قانون اساسی عراق بحث و تبادل نظر کرده است.

کریم افزود: گفتگوهای هیئت کُرد در بغداد از وجود تفاهم در مورد قانون نفت و گاز، به مراحل بسیار پیشرفته‌ای رسیده است و تفاهماتی در خصوص پرداخت مبالغی به عنوان وام از سوی بغداد به اربیل صورت گرفته و مقرر شدسهمی 14 درصدی از بودجه عمومی عراق به اقلیم کردستان اختصاص یابد .

وی با یادآوری اینکه بغداد- اربیل از هنگام تشکیل دولت جدید عراق در خصوص تصویب پیش نویس قانون نفت و گاز در مجلس نمایندگان در بازه زمانی شش ماهه توافق کرده اند ، افزود: هیئت اقلیم کردستان همچنان به گفتگوهای خود در بغداد ادامه می دهد.

کد خبر 43259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha