انتقاد نهادهای حقوق بشری از محدودیت شدید رسانه در ترکیه

سرویس جهان- مرکز آزادی استکهلم و کمیته دفاع از روزنامه نگاران، با اشاره به مسدود شدن صدها وبسایت خبری در ترکیه و تعقیب و بازداشت خبرنگاران در این کشور، خواستار رفع محدودیتها برای اهالی رسانه در این کشور شدند.

به گزارش کردپرس، دو نهاد مرکز آزادی استکهلم و کمیته دفاع از روزنامه نگاران، با انتشار دو گزارش جداگانه نسبت به محدودیت شدید برای رسانه ها و اهالی رسانه در ترکیه بعد از زلزله های مرگبار در این کشور اظهار نگرانی کرده اند.

مرکز آزادی استکهلم با اشاره به این که بیش از 340 وبسایت خبری و رسانه اجتماعی توسط مقامات ترکیه مسدود شده است، این اقدام را تلاشی برای ایجاد محدودیت برای رسانه های آزاد عنوان کرده است. این نهاد از مقامات ترکیه خواسته است ضمن احترام گذاشتن به آزادی بیان، نسبت به رفع محدودیت ها اقدام کند.

کمیته دفاع از روزنامه نگاران نیز ضمن ابراز نگرانی از بازداشت گسترده روزنامه نگاران و اهالی رسانه در ترکیه و محکوم کردن این اقدامات، از مقامات ترکیه خواسته است روزنامه نگاران را به اتهامات واهی مانند ارتباط با تروریسم متهم نکنند.

همچنین نشریه میدل ایست آی با اشاره به فیلتر شدن دسترسی به شبکه روداو توسط مقامات ترکیه اشاره کرده است که این در حالی است که این شبکه مواضع نرمتری نسبت به مقامات و اقدامات دولت ترکیه دارد و نزدیک به مقامات دولت اقلیم کردستان است.

کد خبر 43183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha