ممانعت از ارسال کمک های اداره خودگردان کردی به مناطق زلزله زده سوریه

سرویس جهان- نشریه عنب بلدی گزارش داد در حالی که کمک های قبایل عرب منطقه تحت کنترل اداره خودگردان به مناطق زلزله زده رسیده اما شورشیان حاکم بر این مناطق، اجازه ندادند کمک های انسانی اداره خودگردان کرد سوریه به دست زلزله زدگان برسد.

به گزارش کردپرس، نشریه مستقل عنب بلدی که اوضاع سوریه را رصد می کند و توسط روزنامه نگاران بین المللی اداره می شود، شورشیان وابسته به ترکیه حاکم بر مناطق زلزله زده سوریه را متهم کرد در دریافت کمک های مردم سوریه به این مناطق به صورتی تبعیض آمیز رفتار کرده است.

این نشریه ادعا کرد کاروانی متشکل از 30 کامیون سوخت و 20 کامیون کمک های اقلامی که توسط اداره خودگردان کردی در شمال و شمالل شرق سوریه برای تامین نیازهای مناطق زلزله زده شمال غرب سوریه ارسال شده بود، به دلیل عدم صدور اجازه ورود توسط شورشیان وابسته به ترکیه در این مناطق، به دست زلزله زدگان نرسید و کردها نیز مجبور شدند بعد از گذشته یک هفته انتظار برای صدور مجوز کاروان را به مناطق تحت کنترل خود باز گردانند.

اما این نشریه به پذیرش کمک های انسانی قبایل عرب از سوی شورشیان خبر داده است. این در حالی است که این قبایل عرب در منطقه تحت کنترل اداره خودگردان در شرق و شمال شرق سوریه ساکن هستند. بر اساس این گزارش کاروان بزرگ کمک های قبایل عرب منطقه تحت کنترل کردها اجازه یافته است وارد مناطق زلزله زده شود.

بر اساس این گزارش شورشیان درباره علت ممانعت از ارسال کمک های کردهای سوریه برای مناطق زلزله زده این کشور گفته اند کردها از این کمک ها برای مقاصد سیاسی استفاده کرده اند.

کد خبر 43079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha