مرز رازی در شمار تردد مسافری پایانه های استان اول شد

سرویس آذربایجان غربی - مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: پایانه مرزی رازی با تردد بیش از یک میلیون مسافر رتبه اول را در بخش مسافر به خود اختصاص داده و بازرگان و تمرچین به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

به گزارش کردپرس، پیمان آرامون با اشاره به تردد بیش از ۳ میلیون مسافر از پایانه های مرزی استان در طول ده ماهه اخیر افزود: با توجه به بهبود شرایط کرونایی نسبت به سالهای گذشته و همچنین بهبود راه های دسترسی به مرزها شاهد افزایش چشمگیر تردد مسافر از پایانه های مرزی استان بوده ایم.

آرامون بیان کرد: میزان تردد در مرز های آذربایجان غربی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش بسیار چشمگیری داشته است که این رقم به ۳۳۸ درصد می رسد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان ۱۰ ماهه تعداد ۱۷۵۴۵ اتوبوس وظیفه حمل و نقل مسافر را بر عهده داشتند که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۷۶ درصدی داشته است.

آذربایجان غربی با دارا بودن ٥ پایانه مرزی، حدود یک چهارم پایانه های کشور را در اختیار دارد؛ بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر در اقلیم کردستان عراق و پلدشت در مرز نخجوان، این پایانه‌ها را شامل می‌شوند.

آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.

کد خبر 42850

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha