پشت پرده دیدار اخیر بافل طالبانی از بغداد به روایت دراو میدیا

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ دراو میدیا اعلام کرد که بافل طالبانی جناحهای شیعه را تحت فشار قرار می‌دهد تا دادگاه شکایا لاهور شیخ جنگی به نفع وی حکم خود را صادر کند.

به گزارش کردپرس به نقل از «باسنیوز»: رسانه‌ای از سلیمانیه فاش کرد «بافل طالبانی» رییس اتحادیه میهنی کردستان تهدید کرده است اگر دادگاه عراق در پرونده شکایت لاهور شیخ جنگی به نفع وی حکم صادر نکند از دولت بغداد کناره‌گیری می‌کند.
دیروز دوشنبه ۱۳فوریه ۲۰۲۳ «بافل طالبانی» رئیس اتحادیه میهنی کردستان با «فایق زیدان» رئیس هیئت قضایی عراق دیدار کرد، پس از ان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار درباره بعضی موضوعات مرتبط با اقلیم کردستان بحث و گفتگو شده است.
صفحه رسمی رسانه «دراو میدیا» از قول یک منبع نزدیک به لاهوری شیخ جنگی اعلام کرد چون پرونده لاهور شیخ جنگی در دادگاه استیناف عراق است، بافل طالبانی تهدید کرده است اگر حکم دادگاه به نفع وی صادر نشود از دولت بغداد کناره‌گیری می‌کند.
دراو میدیا از قول این منبع فاش کرد که بافل طالبانی بغداد را تحت فشار قرار داده است و با اکثریت احزاب شیعه دیدار کرده است.
ناظران معتقدند که اگر صدور حکم دادگاه استیناف عراق به نفع بافل طالبانی صادر شود به سند دیگری علیه دادگاههای عراق تبدیل می شود که بجای استناد کردن به قانون و مصوبات قانونی به دستور و مواضع جناحهای سیاسی استناد می‌کنند.

کد خبر 42828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha