اعلام حمایت ناتو از ترکیه در یاری به زلزله زدگان

سرویس ترکیه - دبیر کل ناتو اعلام کرد که اعضای این پیمان در زمینه امداد و نجات، حمل و نقل و اسکان زلزله زدگان به کمک ترکیه می آیند.

به گزارش کردپرس، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در سخنانی بر همبستگی قوی با متحد خود ترکیه تاکید کرد و گفت که ناتو در زمینه امداد و نجات، حمل و نقل و اسکان زلزله زدگان به کمک ترکیه می آید.

بنا بر گزارش آناتولی انگلیسی، استولتنبرگ در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که هزاران نفر از نیروهای واکنش سریع، امداد و نجات، و پزشکان و کارشناسان لرزه نگاری و ... از کشورهای عضو ناتو در فعالیت های امدادی به ترکیه کمک می کنند.

او از توافق اعضای ناتو برای ایجاد تسهیلات برای اسکان مردم بی سرپناه در اثر زلزله خبر داد و گفت که این اتفاق در اسرع وقت خواهد افتاد.

دبیر کل ناتو همچنین اعلام کرد که کشورهای عضو این پیمان در زمینه حمل و نقل برای کمک به زلزله زدگان ترکیه نیز از این کشور حمایت می کنند.

لازم به ذکر است، بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از سوی دولت ترکیه، زمین لرزه های بزرگ مرعش و آنتپ تا روز گذشته موجب جان باختن بیش از 31 هزار و 600 نفر و زخمی شدن بیش از 80 هزار نفر در یازده استان ترکیه شده است.

کد خبر 42761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha