توسعه روابط اقتصادی استان کردستان با عراق ضروری است

مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کردستان گفت: تقویت روابط اقتصادی استان با کشورهای خارجی به ویژه عراق و اقلیم کردستان به عنوان یک ضرورت، مستلزم تلاش و همت دوچندان است.

به گزارش کرد پرس، صادق خدرویسی در جلسه اقتصادی پیرامون توسعه روابط اقتصادی استان کردستان با اقلیم کردستان عراق که در استانداری کردستان تشکیل شد، گفت: به منظور نظام مند کردن روابط و جلوگیری از جزیره ای عمل کردن ادارات استان، کمیته هماهنگی روابط خارجی به ریاست استاندار تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: توانمندی های فراوانی در ۲ سوی مرز برای توسعه روابط اقتصادی بین ایران با عراق و اقلیم کردستان عراق وجود دارد که می توان با برنامه ریزی اصولی نهایت بهره مندی را از آن برد.

مشاور استاندار و مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کردستان افزود: با توجه به فرصت ها و استعدادهای موجود و شرایط فعلی کشور می طلبد در راستای توسعه روابط اقتصادی استان با کشورهای خارجی به ویژه عراق و اقلیم کردستان تلاش و همت خود را افزایش دهیم.

خدرویسی ادامه داد: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه به عنوان متولی روابط خارجی، حلقه وصل و تسهیل کننده ارتباطات بین المللی استان است و به دنبال تقویت پیوندهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استان کردستان با کشورهای خارجی به ویژه عراق و منطقه اقلیم کردستان هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این جلسه بیان کرد: در شرایط کنونی باید از ظرفیت های موجود اقتصادی و همچنین فرصت وجود دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، نهایت استفاده را در راستای توسعه بکار گیریم.

کد خبر 42459

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha