در پی تهدید سفیر آمریکا از سوی سویلو، کشتی جنگی آمریکایی وارد بسفر شد

سرویس ترکیه - کشتی جنگی آمریکایی ساعتی پس از تهدید سفیر آمریکا از سوی سلیمان سویلو وارد تنگه بسفر شد و در کنار کاخ دلمه باغچه لنگر انداخت.

به گزارش کردپرس، پس از این که سفارت آمریکا درباره احتمال حملات تروریستی علیه غربی ها در ترکیه هشدار داد و ساختمان کنسولگری خود را در استانبول تعطیل کرد، کشتی «USS Nitze» آمریکایی روز گذشته با وارد شدن به تنگه بسفر در ساحل دلمه باغچه لنگر انداخت.

این اقدام درست پس از آن رخ داد که سلیمان سویلو ویزر کشور ترکیه با ادبیاتی تهدید آمیز خطاب به آمریکا گفته بود: «دست های کثیفتان را از روی ترکیه بردارید.»

به نوشته روزنامه جمهوریت، مدت کوتاهی پس از سخنان تهدید آمیز سویلو کشتی جنگی آمریکایی با یک پرچم بسیار بزرگ تر از پرچم های عادی در حالی که نیروهای نظامی در عرشه 155 متری آن دیده می شدند، وارد تنگه بسفر شد و پس از عبور از اسکودار، در کنار کاخ دلمه باغچه لنگر انداخت. پس از این اتفاق جفری ال فلیک و ژولیه ایده سفیر و سرکنسول ایالات متحده، از این کشتی بازدید کردند.

برخی سیاستمداران بازنشسته ترکیه در واکنش به این اقدام، لنگر انداختن کشتی و پرچم بزرگ آن را حاوی پیامی برای ترکیه و تحت فشار قرار دادن آن دانستند.

کد خبر 42308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha