اردوغان مرا به زندان انداخت اما سکوت اپوزیسیون مرا در اینجا نگه می دارد/نامزدی اردوغان غیر قانونی است و باعث اعتراض مردم خواهد شد

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش به سکوت اپوزیسون در برابر فعالیت های غیر قانونی دولت AKP و نامزدی اردوغان برای سومین بار اعتراض کرد.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) با انتشار پستی در صفحات مجازی اش، سکوت اپوزیسیون ترکیه در برابر کارهای غیر قانونی دولت حزب عدالت و توسعه (AKP) را باعث تداوم زندان خود و دیگر فعالیت های توطئه آمیز دولت علیه مخالفان دانست.

دمیرتاش با انتشار پستی در توئیتر رسمی خود، یک بار دیگر به هیأت عالی انتخابات ترکیه (YSK) نسبت به نامزدی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه هشدار داد و آن را غیر قانونی دانست.

او گفت: «اگر YSK فردا بیاید و رأی 5 میلیون نفر را ابطال کند، اگر تصمیم بگیرد تا زمانی که می تواند نامزدی اردوغان را در انتخابات بپذیرد و به این کارهای غیر قانونی ادامه دهد، ما باید تنها به گفتن "خوب اینها خودشان اعضای AKP هستند" بسنده کنیم و آن را بپذیریم؟»

او همچنین با لحنی تند به YSK هشدار دارد که «اعضای هیأت عالی انتخابات باید مطمئن باشند که در صورت شراکت در جرم نقض قانون اساسی و پذیرش نامزدی اردوغان، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. آنها باید بدانند که میلیون ها نفر با ازدحام در مقابل هیأت عالی انتخابات واکنش دموکراتیک خود را نشان خواهند داد.»

رهبر در بند HDP، با مخاطب قرار دادن اپوزیسیون ترکیه گفت: «اردوغان ما را به زندان انداخت اما این سکوت و بی تفاوتی اپوزیسیون است که ما را در اینجا نگه داشته است. سکوت اپوزیسیون باعث می شود که 85 میلیون نفر در داخل مرزهای ترکیه زندانی باشند. آنها شهردارها را برکنار می کنند، رؤسای دانشگاه ها را تعیین می کنند، HDP را منحل می کنند، ماجراهای اعتراضات گزی و کوبانی و ... را راه می اندازند، علیه شهرداری استانبول توطئه می چینند... و شما سکوت می کنید.»

کد خبر 42188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha