بیانیه مجلس سوریه دموکراتیک به مناسبت پنجمین سالگرد آغاز حملات ارتش ترکیه به عفرین

سرویس سوریه - مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) به مناسبت پنجمین سالگرد آغاز حمله به عفرین توسط ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش کردپرس، مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) روز جمعه ۲۰ ژانویه به مناسبت پنجمین سالگرد آغاز حمله ارتش ترکیه به عفرین، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه که در آژانس خبری فرات منتشر شد آمده است: « امروز پنج سال از آغاز حملات دولت ترکیه به عفرین و روستاهای حومه آن می‌گذرد. هدف دولت ترکیه از حملات به مناطق شمال و شرق سوریه شکست پروژه مدیریت خودگردان است. از زمان تصرف عفرین، این ناحیه از همه جهت در حالتی بحرانی قرار داشته است. روزانه کشمکش شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در شهرها و روستاهای کانتون عفرین ادامه دارد و آنها به صورت آشکار و بدون پاسخگویی در مقابل هیچ کس دست به جنایت می‌زنند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «در این شهر روزانه شاهد آدم‌ربایی، قتل ، مصادره اموال مردم و سرقت از منازل هستیم. همچنین ساکنان اصلی عفرین بدون ارتکاب هیچ جرمی دستگیر و در بازداشت‌گاه ها شکنجه می‌شوند. سیاست‌های ترک‌سازی در عفرین و تمامی مناطق تصرف‌شده توسط ترکیه روز به روز بیشتر نمایان می‌شود. دولت ترکیه، زبان ترکی و معامله با پول ترکیه را در این مناطق اجباری کرده و نام خیابان ها، میدان‌های اصلی و مدارس را تغییر داده‌است. در حالی که این جنایات در عفرین رخ می‌دهند، در کانتون شهبا نیز آوارگان عفرینی در اردوگاه‌ها و با شرایطی سخت زندگی می‌کنند».

در پایان این بیانیه آمده است: «MSD از قدرت‌های بین‌المللی می‌خواهد که تحقیقات مستقلی در خصوص حملات و اقدامات روزمره دولت ترکیه در مناطق تحت تصرفش در شمال و شرق سوریه، انجام دهند. همچنین از تمامی نیروهای دموکراتیک سوریه می‌خواهد برای پایان دادن به اشغال عفرین و دیگر مناطق سوریه همکاری کنند و گروه‌های سلفی، جهادی و شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه را از این مناطق بیرون کرده و دولت ترکیه را یک دولت اشغالگر معرفی کنند».

کد خبر 41693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha