واسطه‌ها در بازار دام سبک کرمانشاه نقش پر رنگی دارند

سرویس کرمانشاه _ سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به تجربه موفق ساماندهی بازار مرغ و ضرورت تکرار این تجربه در حوزه گوشت قرمز، از پیگیری برای قطع دست واسطه‌ها در این بازار خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ عبدالواحید محمدی در نشست ستاد تنظیم بازار عنوان کرد: استان در زمینه تنظیم بازار گوشت مرغ موفق عمل کرد و حذف برخی واسطه‌ها از چرخه تولید، تامین عرضه، به منطقی شدن قیمت‌ها در بازار کمک کرد.

وی افزود: با هم‌افزایی و همراهی دستگاه‌های استان می‌توان این تجربه موفق را در بازار گوشت قرمز هم به اجرا گذاشت تا این کالاهای مهم با قیمت مناسب‌تری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

محمدی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی باید يک برنامه مدون پیرامون ساماندهی میدان دام، کشتارگاه‌ها و اصلاح شبکه توزیع ارایه دهد تا پس از تصویب در کارگروه سریعا اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلایل مختلف طی این سال‌ها واسطه‌ها در بازار دام سبک کرمانشاه نقش پر رنگی داشته‌اند و همین موضوع باعث افزایش قیمت دام زنده شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری تاکید کرد: در این زمینه باید با مدیریت جهاد کشاورزی، یک مجموعه ضوابط قانونی بر میدان دام زنده حاکم شود و با حذف برخی واسطه‌ها به تعادل بازار و کاهش قیمت ها کمک کنیم.

وی بخش دیگری از مشکلات بازار گوشت را مرتبط با عملکرد کشتارگاه‌ها دانست و گفت: کشتارگاه‌ها نیازمند یک ساماندهی جدی در زمینه برقراری داخلی این مجموعه‌ها و همچنین حذف فرآیندهای اضافی و هزینه آفرین در قیمت تمام شده، هستند.

وی تاکید کرد: در سطح استان شرکت‌های بسته بندی گوشت متعلق به بخش خصوصی وجود دارند که از ظرفیت این مجموعه‌ها برای تامین نیاز بخشی از بازار مصرف استفاده کنیم.

در این نشست طرح تامین و توزیع میوه تنظیم بازار شب عید مطرح و پس از بررسی های کارشناسی به تصویب رسید.

کد خبر 41434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha