مخالفت روسیه و آمریکا مانع حمله ترکیه به کردهای سوریه نمی شود

سرویس جهان- برخی کارشناسان هشدار دادند مخالفت های مسکو و وانشگتن نمی تواند مانع از حمله زمینی ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شود.

به گزارش کردپرس، کارشناسان مسائل ترکیه هشدار دادند مخالفت های اخیر ایالات متحده آمریکا و روسیه نمی تواند رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را از آغاز حمله زمینی برای تصرف بخشی از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه باز دارد.

اوزکور اسکی، کارشناس مسائل دفاعی و خارجی دولت ترکیه به خبرگزاری شین هوای چین گفته است ترکیه تصمیم خود را در این خصوص خواهد گرفت و فشارهای خارجی نمی تواند دولت ترکیه را منصرف کند. او افزود: منطقه تحت کنترل کردهای سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه قرار دارد و هزاران کیلومتر با خاک روسیه و آمریکا فاصله دارد.

او تاکید کرد ترکیه حق دارد عملیات ها و اقداماتی را برای تامین امنیت مرزهای خود انجام دهد.

اویتون اورهان، هماهنگ کننده مطالعات شام در مرکز مطالعات استراتژیک شرق خاورمیانه نیز تاکید کرد ترکیه قصد دارد منطقه امن به عمق 30 کیلومتر را در شمال و شمال شرق سوریه ایجاد کند.

او نیز تاکید کرد که نه روسیه و نه آمریکا قادر نخواهند بود و در موقعیتی هم نیستند که با ایجاد منطقه امن مورد نظر ترکیه، که نیازمند انجام عملیات زمینی است- مخالفت کنند.

اسکی گفت اگر ترکیه از موقعیت مناسب کنونی برای انجام عملیات زمینی استفاده نکند نمی تواند تا ماه آوریل آینده دست به چنین اقدامی علیه کردهای سوریه بزند.

کد خبر 40437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha