اعزام نیروهای روسیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- خبرگزاری فرانسه در آستانه حمله ترکیه به کردهای سوریه، از اعزام نیروهای روسی به مناطق تحت کنترل کردها خبر داد.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری فرانسه گزارش داد روسیه تعدادی از نیروهای خود را به منطقه تل رفعت، تحت کنترل کردهای سوریه در 15 کیلومتری مرز ترکیه اعزام کرده است. ترکیه بارها قصد خود برای تصرف این شهر تحت کنترل کردهای سوریه را اعلام کرده است.

ترکیه که در دو هفته گذشته مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را زیر آتش جنگنده ها و پهپادهای خود قرار داده، تهدید کرده است به زودی عملیاتی زمینی را نیز برای تصرف برخی شهرهای تحت کنترل کردهای سوریه مانند تل رفعت، منبج و کوبانی آغاز خواهد کرد.

روسیه و آمریکا که در مناطق تحت کنترل کردها نیرو و پایگاه دارند مخالفت خود را با این عملیات اعلام و پیشنهاداتی نیز برای جلوگیری از حمله ترکیه ارائه کرده بودند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، نیروهای روسی امروز وارد شهر تل رفعت در 15 کیلومتری مرز جنوبی ترکیه شده اند. نیروهای روسی که در کنار نیروهای کرد سوریه در برخی این شهر و روستاهای اطراف آن حضور دارند، اقدام به ایجاد مانع در خط تماس میان نیروهای ترکیه و نیروهای شورشی تحت کنترل این کشور با نیروهای کرد سوریه کرده اند.

بخش شمالی مناطق اطراف تل رفعت در اختیار نیروهای ترکیه و شورشیان وابسته به این کشور است.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعزام نیروهای روسی به تل رفعت بویژه فرودگاه نزدیک به این شهر را تایید کرد و آن اقدامی در راستای جلوگیری از حمله زمینی ترکیه به این مناطق دانست.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین از اعزام نیروهای روسی به نزدیکی شهر کردنشین کوبانی در یک کیلومتری مرز ترکیه خبر داده است.

کد خبر 40021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha