پیشنهاد آمریکا برای جلوگیری از حمله ترکیه به کردهای سوریه

سرئیس جهان- بر اساس گزارش سیریان آبزرور، آمریکا برای جلوگیری از حمله ترکیه به کردهای سوریه پیشنهاد کرده است نیروهای کرد سوریه از مرزهای ترکیه تا فاصله 30 کیلومتری عقب نشینی کنند.

به گزارش کردپرس، ترکیه همچنان بر انجام عملیات نظامی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه اصرار دارد. آمریکا که حدود 900 نیروی نظامی در این مناطق دارد از ترکیه خواسته است از انجام این عملیات خودداری کند.

نشریه سیریان آبزرور ادعا کرد سفیر آمریکا در ترکیه، پیشنهادی برای جلوگیری از حمله زمینی ترکیه در شمال سوریه ارائه کرده است. بر اساس گزارش این نشریه، عبدالقادر سلوی، یکی از نویسندگان روزنامه حریت به نقل از منابع مطلع گفته است آمریکا در ازای رفع نگرانی های ترکیه در مورد کردهای سوریه، از آنکارا خواسته است از انجام عملیات زمینی علیه کردهای سوریه خودداری کند.

بر اساس اظارات وی، جف فلیک، سفیر آمریکا در ترکیه در دیدار با حلوسی آکار، وزیر دفاع ترکیه پیشنهاد کرده است در ازای عقب نشینی نیروهای سوریه دموکراتیک از مرزهای سوریه –ترکیه به عمق 30 کیلومتر، ترکیه از انجام عملیات خودداری کند.

میدل ایست آی نیز ادعا کرده که روسیه و ترکیه در حال مذاکره برای تقلیل عملیات نظامی گسترده احتمالی ترکیه علیه کردهای سوریه به یک عملیات محدود در مناطقی مانند تل رفعت است.

ترکیه از سال 2018 درخواست کرده است نیروهای کرد سوریه از تمامی مرز این کشور با سوریه خارج شوند و منطقه امنی به طول حدود 400 کیلومتر و عمق 30 کیلومتر ایجاد شود و نیروهای کرد در این محدوده حضور نداشته باشند.

کد خبر 39904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha