ترکیه نمی تواند نیروهای کرد سوریه را از بین ببرد

سرویس جهان- جیمز جفری، نماینده ویژه سابق آمریکا در امور سوریه تاکید کرد ترکیه با عملیات نظامی نمی تواند نه پ.ک.ک و نه نیروهای کرد سوریه را از بین ببرد.

به گزارش کردپرس، دولت ترکیه در یک هفته اخیر و به بهانه تهدیدات امنیتی نیروهای کرد سوریه برای آنکارا، عملیات نظامی هوایی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه انجام داده است. این عملیات با توجه به این که پایگاههای آمریکا را نیز تهدید کرده باعث نگرانی مقامات آمریکایی شده است.

اما دو مقام سابق دولت آمریکا هشدار دادند عملیات نظامی ترکیه تنها بر مقابله با داعش تاثیر گذاشته و خطر قدرتمند شدن این گروه تروریستی را به دنبال خواهد داشت زیرا نیروهای کرد سوریه ممکن است برای دفع حملات ترکیه از وظیفه خود که مقابله با داعش است منحرف شوند.

جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در دوران دونالد ترامپ، تاثیر عملیات نظامی ترکیه بر نیروهای کرد و حتی پ.ک.ک را ناچیز دانست. او به المانیتور گفت که این حملات نمی تواند نیروهای کرد سوریه و حتی پ.ک.ک را به طور کامل از بین ببرد.

او هشدار داد حمله زمینی ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه باعث تشدید تنش میان آمریکا و ترکیه خواهد شد.

میک مالروی، مقام ارشد سابق در وزارت دفاع آمریکا نیز هشدار داد حمله احتمالی ترکیه به کردهای سوریه جنگ با داعش را تحت تاثیر قرار داده و جان نیروهای آمریکایی را به خطر خواهد انداخت.

او تاکید کرد که بهانه های ترکیه برای حمله به کردهای سوریه و این که آنها در انفجار هفته گذشته استانبول دست داشته اند واهی است.

این مقام سابق تاکید کرد که ترکیه هیچ شواهد متقن و کافی برای اثبات دست داشتن کردهای سوریه در این انفجار ارائه نکرده است.

مالروی با اشاره به این که نیروهای کرد سوریه و نظامیان آمریکایی همکاری گسترده ای با هم دارند گفت: جای تعجب است که ترکیه چنین ادعایی درباره همپیمان ما می کند اما چیزی در مورد دست داشتن آنها در این انفجار نمی دانیم.

کد خبر 39793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha