بمباران کردهای سوریه از سوی ترکیه با استفاده از جنگنده های آمریکایی

سرویس جهان- دو نماینده کنگره و سنا با اشاره به این که ترکیه با جنگنده های اف 16 آمریکا به جنگ کردهای سوریه رفته است، خواستار عدم فروش این نوع تجهیزات جنگی به ترکیه شد.

به گزارش کردپرس، ترکیه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را با استفاده از جنگنده های اف 16 آمریکا هدف حملات سنگین قرار داده که کشته شدن بسش از 30 تن را به دنبال داشته است.

کریس وان هالن، سناتور دموکرات و فرانک پالون، نماینده دموکراتها در کنگره، استفاده ترکیه از جنگنده های آمریکایی علیه کردهای سوریه را محکوم کردند.

کریس وان هالن در صفحه توییتر خود نوشت: دوباره شاهد هستیم که اردوغان پس از ماهها تهدید، به کردهای همپیمان آمریکا در سوریه حمله کرده است؛ آنها مبارزه با داعش را رهبری می کنند.

او تاکید کرد ایالات متحده آمریکا باید قویا علیه این حمله اعتراض کند.

فرانک پالون نیز گفته است بمباران بیمارستان کودکان در شهر کردنشین کوبانی سوریه نشان داد که آمریکا نباید قابلیت های نظامی هوایی ترکیه را تقویت کند.

او درباره حملات ترکیه علیه کردهای سوریه افزود: اردوغان زیرساخت های شهرها از جمله بیمارستانها را هدف قرار می دهد این مسئله می تواند دلیل خوبی برای جلوگیری از فروش بیشتر جنگنده های اف 16 به ترکیه باشد.

پالون تاکید کرد «خلق و خوی تهاجمی اردوغان نشان داد که ما نمی توانیم نسبت به نخوه استفاده او از تجهیزات نظامی آمریکا اعتماد کنیم.»

کد خبر 39694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha