اختلافات حزب دموکرات و اتحادیه میهنی از نگاه لاهور طالبانی

سرویس جهان- رئیس مشترک سابق حزب اتحادیه میهنی، از جمله اختلافات میان این حزب و حزب دموکرات کردستان عراق را دادن سهم کمتر از بودجه به منطقه تحت کنترل اتحادیه میهنی، نسبت به منطقه تحت کنترل حزب دموکرات کردستان عراق عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، لاهور شیخ جنگی (طالبانی) در مصاحبه با نشریه المانیتور به اختلافات میان دو حزب حاکم اشاره کرده و گفته است مشکل اصلی این است که سلیمانیه پول کافی برای پرداخت حقوق و اجرای پروژه ها ندارد و این به دلیل خودداری حزب دموکرات از پرداخت سهم بودجه به این منطقه تحت کنترل اتحادیه میهنی است.

او افزود: ظاهرا توافقی میان دو حزب وجود دارد که 43 درصد درآمد نفت برای سلیمانیه اختصاص داده شود و 57 درصد آن به دو استان دهوک و اربیل تحت کنترل حزب دموکرات کردستان تعلق یابد اما رئیس دولت که از حزب دموکرات کردستان است، به بهانه عدم تحویل درآمدهای گذرگاههای مرزی و نهادهای درآمدزای استان سلیمانیه به دولت، از پرداخت سهم بودجه این استان خودداری می کند.

رئیس مشترک سابق اتحادیه میهنی که بر اثر اختلافات داخلی این حزب کنار گذاشته شده، اختلافات بر سر مسائل امنیتی از جمله کشته شدن یکی از افسران نزدیک به او در شهر اربیل را از دیگر موارد اختلافات ذکر کرد. او اشاره کرد افشای اطلاعاتی در مورد انفجار خودروی این عضو ارشد سازمان های امنیتی اتحادیه میهنی- که به دست داشتن برخی از این سازمانها در این اقدام اشاره دارد- باعث خشم مقامات اتحادیه میهنی شده است. لاهور طالبانی علنی کردن این اطلاعات، آنهم درست قبل از انتخاب رئیس جمهور عراق را عامل تشدید این اختلافات دانسته است.

کد خبر 39321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha