فشار بر ترکیه برای جلوگیری از پیشروی هیئت تحریر الشام در سوریه

سرویس جهان- نشریه نیو عرب به نقل از منابع نظامی، از تاثیرگذاری فشارها بر ترکیه برای جلوگیری از پیشروی گروه تحریر الشام در شمال غرب و شمال سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، گروه هیئت تحریر الشام در سوریه که آمریکا آن را در لیست گروههای تروریستی قرار داده، در هفته های اخیر توانست بر شورشیان وابسته به ترکیه در شهر کردنشین عفرین و مناطق همجوار آن در غرب این منطقه پیروز شود و کنترل این مناطق را در دست گیرد.

بر اساس گزارش نشریه نیوعرب این مسئله نگرانی کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا را برانگیخت زیرا برخی حملات تروریستی در غرب را به این گروه نزدیک به القاعده نسبت می دهند.

این نشریه به نقل از منابع نظامی ادعا کرد ترکیه اقداماتی برای جلوگیری از قدرت گرفتن این گروه آغاز کرده و با ایجاد موانع در شمال استان ادلب قصد دارد مانع از کنترل مناطق بیشتری از جمله الباب شود.

منابع نظامی وابسته به ارتش آزاد تحت حمایت ترکیه گفته اند نیروهای ترکیه که در سوریه حضور دارند با ایجاد موانع فیزیکی به دنبال جستجوی نیروهای وابسته به هیئت تحریر الشام هستند.

بر اساس این گزارشها، ترکیه اعضای وابسته به این گروه را بازداشت نمی کند بلکه آنها را از عفرین اخراج می کند.

به دنبال انتقاد روسیه و آمریکا از سکوت ترکیه نسبت به پیشروی این گروه تروریستی، ترکیه قصد دارد مانع از قدرت گرفتن این گروه در شمال حلب شود. به نوشته این منبع خبری، برخی نیروهای هیئت تحریر الشام به درخواست ترکیه عفرین را ترک کرده اند اما برخی از نیروهای این گروه همچنان از خروج از این منطقه خودداری می کنند.

کد خبر 39104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha