هشدار شورای میهنی کرد سوریه درباره قدرت گرفتن هیئت تحریر شام

سرویس جهان- شورای میهنی کرد سوریه، گروه مخالف جریان کردی حاکم بر شمال و شمال شرق سوریه، نسبت به قدرت گرفتن هیئت تحریر شام در مناطق شمال سوریه هشدار داده است.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری رویترز و دیده بان حقوق بشر سوریه از تسلط گروه افراطی هیئت تحریر شام، شاخه سوری سابق القاعده بر شهر کردنشین عفرین خبر داد. این شهر در سال 2018 از کنترل نیروهای کرد سوریه خارج شد و به دست ترکیه و شورشیان ارتش آزاد افتاد.

بر اساس گزارش رویترز و دیده بان حقوق بشر سوریه، نیروهای هیئت تحریر شام کنترل کامل عفرین را از دست شورشیان وابسته به ترکیه خارج کرده اند. دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن 19 تن در جریان درگیری میان هیئت تحریر شام و ارتش آازد خبر داده است.

بر اساس گزارشها، این گروه که توسط آمریکا در لیست گروه های تروریستی قرار گرفته، قصد دارد به سمت شهرهای عزاز و الباب حرکت کند. این دو شهر در کنترل ترکیه و شورشیان ارتش آزاد قرار دارد.

شورای میهنی کرد سوریه ضمن محکوم کردن کنترل شهر کردنشین عفرین توسط هیئت تحریر شام هشدار داد مردم این شهر قربانی منازعات گروه های افراطی شده اند.

این جریان کردی در سوریه خواستار پایان یافتن عملیات نظامی در این مناطق شده و از جامعه بین المللی خواسته است مانع از تسلط هیئت تحریر شام بر مناطق کردنشین سوریه شود.

کد خبر 38980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha