عراق پس از انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر جدید

سرویس جهان- به گفته دو تحلیلگر مسائل عراق، انتخاب شدن رئیس جمهور و نخست وزیر جدید عراق، پس از گذشت یک سال از انتخابات نمی تواند به معنای پایان مشکلات در این کشور باشد.

به گزارش کردپرس، نمایندگان پارلمان عراق هفته گذشته و پس از کشمکش زیاد میان جریانات سیاسی رئیس جمهور جدید این کشور را انتخاب کردند تا او هم بر اساس قانون نخست وزیر جدید را مکلف به تشکیل دولت کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس رویداد هفته گذشته را آغاز راه برای پایان دادن به مشکلات فراوان در عراق و بویژه بعد از کناره گیری مقتدی صدر، رهبر جریان صدر از قدرت عنوان کرده است. این خبرگزاری با اشاره به موضوع تقسیم قدرت وثروت در عراق میان تشکل های قومی و مذهبی، هشدار داده است ممکن است مشکلات تازه ای در میان جریانات سیاسی در دوره تلاش برای تشکیل دولت جدید در عراق بوجود آید.

رناد منصور، پژوهشگر مسائل عراق در اندیشکده چتم هاوس در لندن معتقد است جریانات سیاسی عراق بیشتر برای تسلط و تقسیم منابع کشور با هم در رقابت هستند. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز اشاره کرده است که عراق در حال حاضر دارای 87 میلیارد دلار پول نفت در بانک مرکزی این کشور است که در صورت تشکیل دولت و رفع مشکلات سیاسی می تواند برای ایجاد زیرساخت و کمک به توسعه کشور به کار گرفته شود.

علی بیدار، تحلیلگر سیاسی عراقی یکی از موارد پیشرفت در روند تشکیل دولت را انتخاب آسان رئیس جمهور جدید عراق خواند اما تاکید کرد مراحل دشوارتری در پیش است.

رناد منصور امیدی به بهبود وضعیت مردم عراق پس از انتخاب رییس جمهور و نخست وزیر این کشور ندارد. او به آسوشیتدپرس گفت: زندگی مردم این کشور همچون گذشته تغییری نخواهد کرد.

کد خبر 38976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha