آماده کردن صدها گور برای سربازان کشته شده در جنگ در آنتپ

سرویس ترکیه - ترکیه در حال آماده کردن صدها مزار برای کشته های جنگی خود در آنتپ است.

به گزارش کردپرس، یک ویدئوی منتشر شده از قبرستانی نظامی در شهر غازی آنتپ (دیلوک) نشان می دهد که دولت ترکیه در حال آماده کردن صدها گور برای نظامیان کشته شده در جنگ است.

در این ویدئو که توسط مدیا خبر نیز منتشر شده است، شهروندی خشمگین به نام محمت حامورجو با نشان دادن قبرهای آماده شده، می گوید: «به این قبرها که در قطعه شهدا در حال آماده شدن هستند خوب نگاه کنید. قبرهای بی شماری در حال آماده شدن برای فرزندان ما هستند. قرار است بچه های ما را در این قبرها خاک کنند.»

او خطاب به دولت می گوید: «این قبرها برای فرزندان ما آماده شده است. آیا سیر نشدید از ریختن خون بچه های ما؟»

این فرد در قسمت دیگری از ویدئو می گوید: «این قبرستان بزرگ با صدها مزار که برای فرزندان ما آماده شده است، تنها یک قبرستان در آنتپ است. شمار زیادی قبرستان در شهرهای مختلف به همین ترتیب در حال آماده شدن هستند. من خودم در این باره تحقیق کردم.»

او در پایان خطاب به حکومت می گوید: «این حکومت به دلیل جنایت هایش بازخواست خواهد شد. شما باید به خاطر کشتار جوانان ما حساب پس بدهید.»

برخی شهروندان با بازنشر این ویدئو که در توئیتر منتشر شده است، خواستار توضیح خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه درباره شمار تلفات جنگی شده اند. همچنین این فرد ساعاتی پس از انتشار ویدئو به اتهام توطئه و تحریک علیه حکومت بازداشت شد.

خبرگزاری فرات به نقل از یگان های مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK اعلام کرد که بر اساس آمار منتشر شده توسط این سازمان، در 6 ماه گذشته نزدیک به دو هزار نیروی نظامی ترکیه در درگیری با نیروهای PKK کشته شده اند، اما ترکیه آمار تلفات جنگی خود را پنهان می کند.

گفتنی است، پس از تأیید خبر کشته شدن 4 نیروی نظامی ترکیه در زاپ، HPG روز گذشته نام ده نظامی کشته شده در زاپ را منتشر کرد و مدعی شد که جنگنده های ترکیه منطقه ای را که این اجساد در آن قرار داشتند نیز بمباران کرده است.

کد خبر 38273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha