دیدگاه اپوزیسیون محدود و بزدلانه است/ترکیه را نمی توان بین دوراهی ائتلاف جمهور و ائتلاف ملت گذاشت

سرویس ترکیه - حزب دموکراتیک خلق ها حرکت سیاسی ائتلاف اپوزیسیون ترکیه را ناکارآمد و در جهت خواست حزب حاکم ترکیه دانست و از آمادگی خود برای گزینه سوم بودن در انتخابات آتی خبر داد.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار بیانیه ای ضمن ناکارآمد دانستن ائتلاف ملت (اپوزیسیون) برای از میان برداشتن نظام حاکم در ترکیه، حرکت سیاسی این ائتلاف را در امتداد خواست سیاسی ائتلاف حاکم ترکیه توصیف کرد و از آمادگی خود برای شرکت در انتخابات آتی در ائتلاف کار و آزادی به عنوان گزینه سوم خبر داد.

پایگاه خبری رسمی HDP امروز بیانیه پایانی نشست دو روزه شورای این حزب در روزهای 10 و 11 سپتامبر را منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه با اشاره به ورود ترکیه به عرصه انتخابات، از آمادگی حزب برای شرکت در انتخابات آتی خبر داده شده است.

در این بیانیه آمده است: «در حالی که پرونده انحلال حزب همچنان ادامه دارد، ما به تلاش های خود برای آمادگی برای شرکت در انتخابات با تمام قدرت ادامه خواهیم داد تا جامعه را بدون گزینه رها نکنیم.»

HDP با بیان این که سیاست این حزب مبتنی بر اصول است و نه نام ها، راه پایان دادن به سیاست مبتنی بر قدرت تک نفره را نه تحمیل یک فرد جدید، بلکه در ایجاد یک روش سیاسی فراگیر مبتنی بر دموکراسی اعلام کرد و از آمادگی خود برای تغییر بنیادین فضای سیاسی در برهه حساس کنونی خبر داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ترکیه را نمی توان بین دوراهی ائتلاف جمهور و ائتلاف ملت تحت فشار گذاشت. نمی توان انتظار داشت که HDP با کسانی که دموکراسی را کنار گذاشته و منافع اندک خود را بر مردم ترجیح می دهند، سر یک میز بنشیند... دیدگاه محدود و بزدلانه ائتلاف ملت به معنای افتادن در دام سیاسی AKP-MHP است. زیرا سیاست ائتلاف حاکم بر پایه ایجاد دو قطبی و تفرقه افکنی نهاده شده است.»

HDP با تأکید بر سازماندهی نیروهایش برای شرکت در انتخابات آتی و تغییر فضای سیاسی ترکیه، اعلام کرد: «حزب ما تنها حزبی است که ضامن دموکراسی در برابر حکومت بر پایه کودتا و ضامن آزادی در برابر حکومت مبتنی بر قیمومیت خواهد بود و قطعاً به موفقیت خواهد رسید.»

HDP در پایان بر اهمیت تشکیل ائتلاف کار و آزادی برای حل مسالمت آمیز مسئله کُرد، و حمایت از حقوق همه بخش های مختلف جامعه ترکیه به ویژه فرودستان تأکید کرد.

کد خبر 38253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha