بیانیه مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه به مناسبت چهارمین سالگرد تاییس آن

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در بیانیه ای به مناسبت چهارمین سالگرد تاسیس مدیریت خودگردان از جامعه جهانی خواست در مقابل تهدیدات ترکیه به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه به مناسبت ۶ سپتامبر، چهارمین سالگرد تأسیس مدیریت خودگران، بیانیه‌ای منتشر کرد.
در این بیانیه گفته شد: « هنگامی که تهدید و تحریم‌های مداوم علیه مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه از سوی مخالفان انجام می‌شود، دستاوردهایی به دست آمده و گام‌های تاریخی برای سعادت همه فرزندان سوریه برداشته شده‌است.»
در این بیانیه که در آژانس خبری فرات منتشر شد به روند شروع جنگ در سوریه و نقش قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی و سرازیر شدن گروه‌های اسلامی تندرو از سراسر جهان به سوریه اشاره شد که باعث انحراف جنبش‌های مردمی از از مسیر اصلی خود و شعله‌ور شدن آتش جنگ‌های قومی و داخلی شد و سوریه به مکانی برای جنگ نیابتی و تسویه‌حساب این قدرت‌ها بدل شد. در زمان شروع جنگ، نیروهای ملی با توجه به دیدگاه‌های مختلف به جستجوی راهی برای حل این بحران با تاکید بر مبانی اجتماعی و تاریخی به وجود آمدن این بحران بودند، بر این‌اساس انقلاب ۱۸جولای۲۰۱۲ به وقوع پیوست و مردم و جناح‌های شمال و شرق سوریه به این انقلاب پیوستند و در همه عرصه‌ها برای خدمت، ساماندهی شدند.»
در این بیانیه تاکید شد که علی‌رغم مشکلات و فشارهای داخلی و خارجی ، مردم منطقه برای اعلام مدیریت خودگردان در مناطق جزیره، کوبانی و عفرین در ۲۱ژانویه ۲۰۱۴، تجمع کردند.
در ادامه این بیانیه اعلام شد، مدیریت خودگردان از یک سو برای مدیریت منطقه خود و خدمت به مردم تلاش می‌کرد و از سوی دیگر با تشکیلات تروریستی با نام‌های مختلف مبارزه می‌کرد.
مدیریت خودگردان که به نمایندگی از تمام مردم جهان با تروریسم جهانی در خاک سوریه جنگید، توجه تمامی گروه‌ها و قومیت‌ها را به خود جلب کرد و تا زمان آزادی رقه در اکتبر ۲۰۱۷، گرانبهاترین داشته خود یعنی جان مبارزانش را فدا کرد تا مناطق سوریه را یکی پس از دیگری تا آخرین سنگر داعش در «باغوز»، از هویت تروریستی و دوران تاریک داعش و شرکای آن نجات دهد. در نتیجه آزادسازی مناطق وسیعی از شمال و شرق سوریه از دست داعش، به علاوه ۳ مدیریت خودگردان ایجاد شده ،۴ مدیریت غیر نظامی نیز ایجاد شد.
در این بیانیه، به اهداف تشکیل مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه اشاره شد: «نیاز به یکسان‌سازی خدمات و کار در تمام هفت منطقه مدیریتی یکی از اهداف مدیریت خودگردان بود، بنابراین، در تاریخ ۶سپتامبر ۲۰۱۸، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه که از ۳ مجلس قانون‌گذاری، قضایی و مدیریتی که شامل‌ نهادهای انسانی، نظامی و امنیتی تشکیل شده‌بود، بنا شد.
این مدیریت بر پایه اصول ملی و اجتماعی بنا شد که یک راه‌حل کلی برای حل بحران سوریه به وجود آورد و در عین حال مدیریت خودگردان، الگویی مناسب برای مسائل سوریه و منطقه است.
در ادامه این بیانیه به تشدید درگیری‌ها و حملات دولت ترکیه اشاره شده‌است: «در چهارمین سالگرد تاسیس مدیریت خودگردان همچنان درگیریها در سوریه ادامه دارد و به علت این درگیریها، درد و رنج مردم سوریه بیشتر می‌شود و مردم سوریه مجبور به مهاجرت می‌شوند. همچنین ارتش ترکیه در مناطق تحت تصرف خود، اعمال غیر انسانی و جنایات جنگی انجام می‌دهد. با این وجود علی‌رغم موانع مختلف و تحریم‌های نیروهای مخالف مدیریت خودگردان، این مدیریت با تمام توان در حال تلاش برای برآورده‌کردن خواسته‌های خدماتی، امنیتی و سیاسی مردم خود است، در این راستا گام‌های تاریخی برداشته شده که می‌توانند دستاوردهایی برای همه مردم رقم بزنند.»
مدیریت خودگردان در این بیانیه به مردم سوریه قول داد که برای آزادسازی سرزمین‌های تحت تصرف دولت ترکیه و شبه‌نظامیان مورد حمایت آن تلاش بیشتری انجام دهد.
در پایان این بیانیه، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه از جامعه جهانی خواست تا به تعهدات اخلاقی و قانونی خود در برابر حملات ارتش ترکیه به این منطقه عمل کنند و خواستار ارائه یک راه حل سیاسی شد که شامل همه مردم سوریه باشد.

کد خبر 38013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha