چندین پروژه عمرانی و بهداشتی در قروه به بهره برداری رسید

سرویس کردستان- چندین پروژه عمرانی، خدماتی، آموزشی، بهداشتی و درمانی با حضور معاون عمرانی استاندار کردستان در شهرستان قروه و در آخرین روز از هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، همزمان با آخرین روز از هفته دولت چندین طرح و پروژه عمرانی، بهداشتی و درمانی، شهری و خدماتی و کشاورزی با حضور معاون عمرانی استاندار کردستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

در حوزه بهداشت و درمان تعداد 10 پروژه با اعتبار 11 میلیارد و 500 میلیون تومان شامل «3 پایگاه بهداشتی، 4 خانه بهداشت، 2 مرکز جامع خدمات سلامت، درمانگاه شبانه روزی» در سطح شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

در حوزه کشاورزی هم تعداد 4 پروژه با اعتبار 9 میلیارد و 328 میلیون تومان و اشتغالزایی برای 16 نفر شامل «یک واحد پرورش ماهی، یک واحد پرواربندی گوساله، یک واحد مرغداری و آبیاری بارانی» به بهره برداری رسیدند.

در حوزه آموزشی هم یک مدرسه 3 کلاسه در روستای پیرباباعلی و یک مدرسه 6 کلاسه در روستای وینسار با اعتبار 5 میلیارد و صد میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت. به گفته رئیس آموزش و پرورش شهرستان قروه مدرسه 3 کلاسه پیرباباعلی با مشارکت نوسازی مدارس و بانک سپه با ظرفیت 45 دانش آموز ابتدایی و 40 دانش آموز متوسطه اول در زمینی به مساحت 150 مترمربع و مدرسه 6 کلاسه وینسار هم که با مشارکت نوسازی مدارس و بنیاد برکت با ظرفیت 70 دانش آموز در فضایی به مساحت 530 مترمربع افتتاح شد.

فرماندار شهرستان قروه هم در جریان افتتاح این پروژه ها از بهره برداری 77 پروژه در حوزه های مختلف با اعتبار 51 میلیارد و صد میلیون تومان خبر داد و از اجرای انتقال آب به روستاهای شهرستان در کنار احیای یکسری از واحدهای تولیدی غیرفعال گفت.

در ادامه نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی هم در جریان افتتاح یکسری از پروژه های خدمات شهری با بیان اینکه در حوزه عمران شهری خیلی عقب ماندگی داریم و به تناسب نیاز پیش نرفته ایم، افزود: 7 پروژه بافت شهری در کنار فاضلاب ناحیه منفصل قلعه به همراه ورودی و خروجی شهر هستند که نیاز به تجهیز زیرساختی و تکمیل شدن دارند.

«پروز اوسطی» همچنین خواستار تکمیل مسیر دسترسی به شهرک صنوف آلاینده یا تعمیرکاران شد و گفت که برای این مسیر از کمیته برنامه ریزی شهرستان 2 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

او سپس به بحران نشست آب دریاچه سراب اشاره کرد و یادآور شد: باید کاری شود که این منطقه در فهرست آثار ملی ثبت و برای حفاظت از آن و جلوگیری از خشک شدن دریاچه اقدمات سریعی صورت گیرد.

«اوسطی» مشکلات شهر مالوجه، معضل بازیافت و پسماند را هم مطرح کرد و گفت: برای سایت پسماند باید کاری اساسی صورت گیرد و منابع اعتباری لازم توسط سازمان محیط زیست و دهیاریها و شهرداریهای وزارت کشور برای جذب سرمایه گذاری در این حوزه، قابل فراهم است.

در ادامه معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان هم در جریان بهره برداری از پروژه های کشاورزی، بیان کرد: وضعیت مرغداری در غرب و شمال غرب کشور پویاست و حتی رتبه نخست در سطح کشور را دارد به طوری که حتی تولیدات این صنایع صادر هم می شود.

«فرزاد معاونی» با تأکید بر ایجاد صنایع تبدیلی در صنعت طیور از وجود 8 کشتارگاه طیور در سطح استان خبر داد و زنجیره تأمین گوشت و مرغ را مساعد دانست.

به گفته او در سطح استان 752 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 15 میلیون قطعه در هر دوره فعال هستند که از این تعداد در شهرستان قروه 48 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 820 هزار قطعه فعالیت دارند.

در جریان بهره بردار از این پروژه پوستر پانزدهمین کنگره ملی شعر و آئین های عاشورایی هم رونمایی شد./

کد خبر 37624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha