خطر وقوع جنگ تمام عیار در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- موسسه استراتفور هشدار داد با این حجم از حملات متقابل نیروهای دموکراتیک سوریه و ارتش ترکیه، خطر وقوع یک جنگ گسترده ترکیه علیه کردهای سوریه جدی است.

به گزارش کردپرس، تقابلات میان نیروهای ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه در هفته های اخیر و به دنبال تشدید حملات هوایی ترکیه علیه مواضع نیروهای کرد در شمال و شمال شرق سوریه؛ از کوبانی گرفته تا حسکه و قامیشلو افزایش یافته است. با این حال، با توجه به برتری تجهیزات نظامی ترکیه، بیشترین تلفات از میان نیروهای دموکراتیک سوریه و غیرنظامیان بوده است.

موسسه استراتفور در گزارشی پیرامون پیامدهای این درگیریها، نسبت به وقوع یک جنگ تمام عیار در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه و تحمیل این جنک از سوی ترکیه بر کردها هشدار داده است.

این موسسه هشدار داده است تقابلات نظامی میان نیروهای کرد و ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه، به طور مخاطره آمیزی افزایش یافته است. حملات تلافی جویانه طرفین می تواند به یک عملیات نظامی گسترده ترکیه علیه کردها و وقوع یک جنگ تمام عیار در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه منجر شود.

این موسسه هشدار داده است پیامد تهاجم گسترده نظامی ترکیه به کردها در شمال سوریه می تواند پیچیده تر شدن روابط میان ترکیه و روسیه، تمایل بیشتر نیروهای کرد سوریه به گسترش رابطه با دولت مرکزی سوریه و احتمالا پایان یافتن همپیمانی میان نیروهای کرد سوریه و آمریکا را به دنبال داشته باشد.

استراتفور از ایجاد تحولات جدید در مرز میان ترکیه و سوریه از سوی نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داده است. بر اساس گزارش این موسسه، نیروهای دموکراتیک سوریه به طور کم سابقه ای به نیروهای ترکیه هم در داخل سوریه و هم در داخل خاک ترکیه حمله کرده اند که این حملات با هدف بازدارندگی در مقابل تهاجم گسترده احتمالی ترکیه به کردها صورت گرفته است.

این موسسه که به تحلیل و پیش بینی اوضاع در مناطق آشفته جهان می پردازد، هشدار داده است تحولات کنونی در شمال و شمال شرق سوریه می تواند نشانه احتمالی آغاز جنگ تمام عیار ترکیه علیه کردهای سوریه باشد.

کد خبر 37335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha