آغاز عملیات شناسایی و مجازات جاسوسان ترکیه در کردستان سوریه

سرویس سوریه - نیروهای سوریه دموکراتیک با بازداشت 36 تن عملیات جدید سوگند را علیه جاسوسان دولت ترکیه در شمال و شرق سوریه آغاز کردند.

به گزارش کردپرس، مرکز مطبوعاتی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تدابیر جدیدی را برای مبارزه با فعالیت های جاسوسی ترکیه و ایجاد رعب و وحشت و وسوء ظن بین مردم از سوی آنها، اندیشیده است. SDF در این راستا عملیات جدیدی با عنوان عملیات سوگند را آغاز کرده است.

در بیانیه SDF که در پایگاه خبری هاوار منتشر شده، آمده است: «هدف حکومت متجاوز ترکیه از استفاده از انواع روش ها برای بر هم زدن آرامش و امنیت در شمال و شرق سوریه، ایجاد هرج و مرج و زمینه سازی برای بازگشت داعش است.»

SDF با بیان این که ترکیه از روش های زیادی برای رسیدن به این اهداف سود می جوید اعلام کرد: «یکی از این روش ها حمایت آشکار و پنهان از داعش است. مناطق تحت اشغال دولت ترکیه و مزدوران آن به مناطق امنی برای داعش تبدیل شده اند که داعش در آنها خود را سازماندهی مجدد می کند، به نیروهایش آموزش می دهد و و از آنجا به مناطق دیگر حمله می کند. کشتن دو خلیفه داعش و بسیاری از امیران بلندپایه داعش در مناطق امن [مناطق تحت کنترل ترکیه در شمال و شمال غرب سوریه] بزرگترین گواه این امر است. اگر مناطق اشغالی را مناطق امن برای خود نمی دیدند، نمی توانستند در این مناطق مستقر شوند و آنها را به مقر خود تبدیل کنند.»

SDF یکی دیگر از روش های دولت ترکیه برای ایجاد هرج و مرج و بحران را، نفوذ خائنان در دل این مناطق عنوان کرد و نوشت: «ترکیه با صرف هزینه های کلان می خواهد اعتماد و اتحاد بین جامعه را در شمال و شرق سوریه از بین ببرد. همچنین آنها با نفوذ جاسوسان در پی هدف قرار دادن فرماندهان و نیروهای SDF، نیروهای امنیتی و اعضای ارشد مدیریت خودگردان هستند. آنها با همین روش ها باعث شهادت بسیاری از دوستان ما، وطن پرستان و شخصیت های اجتماعی تأثیر گذار شده اند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «وقتی همرزمان و فرماندهان ما رِناس روژ، سوسن بیرهات و عگید گیرکه لگه به شهادت رسیدند، ما سوگند خوردیم که عاملان این حمله را افشا و مجازات کنیم. به همین جهت «عملیات سوگند» را راه اندازی کردیم.»

SDF از بازداشت 36 تن از افراد مظنون به جاسوسی در قامیشلو، تل تمر، حسکه، دیرالزور، رقه، منبچ، و کوبانی خبر داد و اعلام کرد که بیشتر این افراد به جرم خود اعتراف کرده اند. SDF اعلام کرد که اکثر افراد نفوذی فعال در شبکه جاسوسی ترکیه از مناطق اشغالی سرکانی، جرابلس، باب، اعزاز، و تعدادی نیز در شهرهای ماردین، اورفا و آنتپ هستند. برخی از این افراد در جریان عملیات سوگند مجازات شده اند.

در ادامه بیانیه آمده است: «ما به عنوان نیروهای SDF به شهدای خود قول دادیم که عاملان کشتار آنها مجازات شوند. مبارزه ما با دولت ترکیه ادامه دارد. می دانیم که دولت ترکیه به حملات خود با شدت بیشتری ادامه خواهد داد. هر کس به سرزمین، کشور و جامعه خود خیانت کند و به عنوان جاسوس دولت متجاوز ترکیه عمل کند، دیر یا زود پاسخگو خواهد بود و به مجازاتی که استحقاقش را دارد، خواهد رسید.»

SDF از همه مردم در شمال و شرق سوریه خواست تا در این مسیر در کنار نهادهای امنیتی باشند.

کد خبر 36339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha