بازداشت 21 نفر از جمله رئیس استانی HDP به اتهام عضویت در PKK

سرویس ترکیه - نیروهای پلیس با حمله به خانه های 31 تن از شهروندان در مرسین، 21 تن از جمله اعضای HDP را به اتهام همکاری با PKK بازداشت کردند.

به گزارش کردپرس، در عملیات پاکسازی علیه اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) در مرسین، بامداد امروز 21 تن از جمله بدریه قوش رئیس استانی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به اتهام عضویت و همکاری با PKK و KCK بازداشت شدند.

بنا بر اعلام آناتولی ترکی، دادستانی کل کشور قرار بازداشت 31 تن از افراد را صادر کرده است. این افراد کسانی بودند که در حساب های خود در فضای مجازی مطالبی در ستایش اقدامات سازمان های PKK، و YPG، منتشر کرده بودند. همچنین آناتولی ادعا کرده است که اثر انگشت این افراد بر روی شیشه های کوکتل مولوتوفی که به دستور PKK مورد استفاده قرار گرفته بود، کشف شده است.

در عملیات دستگیری این افراد نزدیک به 500 نیروی پلیس با پشتیبانی پهپادی شرکت کرده اند. تلاش برای دستگیری ده نفر دیگر ادامه دارد.

به نوشته اورنسل، این افراد که شماری از آنان عضو شورای شهر آغدنیز هستند، پس از این بازداشت شدند که به اختیارات وام گیری شهرداری حزب عدالت و توسعه در آغدنیز رأی منفی داده بودند. نیروهای پلیس با گفتن «برای تمیزکاری آمده ایم» به خانه ها حمله کرده اند و خانه ها را مورد بازرسی قرار داده اند و برخی از وسایل را تخریب کرده اند.

کد خبر 36215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha