تداوم تکمیل ظرفیتِ زندان مهاباد/ انتقال به خارج از شهر در دست بررسی

سرویس آذربایجان غربی- علیرغم تکمیل ظرفیت زندان مهاباد از سال های گذشته تا کنون و قرار گیری آن در داخل شهر، هنوز مقدمات انتقال زندان به خارج از شهر فراهم نشده است و مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان غربی از مکان یابی ٢ زمین در ورودی شهر خبر می دهد.

به گزارش کردپرس، دو سال پیش، همزمان با سفر رییس قوه قضائیه در ١٤ اسفند ماه به ارومیه، محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، علی باقری کنی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر و مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی به مهاباد سفر کردند.

در آن زمان فرماندار وقت مهاباد با اشاره به تکمیل ظرفیت زندان این شهرستان گفت: «نیاز است تا زندان به خارج از شهر انتقال پیدا کند».

با ادامه این وضعیت، امسال مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی برای انتقال زندان مهاباد به خارج این شهر خبر داد.

به گفته مجتبی محمدی، «با توجه به اینکه مکان احداث زندان جدید در مهاباد در محدوده شهر قرار دارد، با مشکلاتی روبرو بوده و منتظر تعیین مکان جدید آن هستیم. البته ۲ زمین در ورودی شهر مهاباد مکان‌یابی شده که در صورت تایید هرکدام، تخصیص اعتبار در نظر گرفته ظرف کمتر از یک ماه تحقق خواهد یافت.»

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی همچنین به این مورد اشاره کرد که اعتبار در نظر گرفته شده تنها برای شروع و مربوط به مرحله نخست اجرای پروژه زندان جدید مهاباد است و در مراحل بعدی نیز از محل منابع مختلف به آن اعتبار لازم در نظر گرفته خواهد شد.

زندان مهاباد اکنون در هسته داخلی شهر واقع شده و بیش از ۲ برابر ظرفیت خود دارای زندانی است.

اخیرا فرماندار ویژه مهاباد نیز گفته است: «٧ هکتار از اراضی روبه روی پتروشیمی مهاباد برای انتقال گمرک و زندان به خارج از شهر در نظر گرفته شده که در تلاش برای حل مشکلات این انتقال هستیم».

کد خبر 36065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha