معافیت تحریمی آمریکا کمک زیادی به کردهای سوریه نمی کند

سرویس جهان- پروفسور کرم شعار تاکید کرد که معاف شدن کردهای سوریه از تحریم های آمریکا علیه دمشق تاثیر کمی در بهبود وضعیت در شمال و شمال شرق سوریه دارد.

به گزارش کردپرس، پروفسور کرم شعار، پژوهشگر ارشد مسائل اقتصادی در مرکز عملیات و سیاست، معاف شدن کردهای سوریه از تحریم های اقتصادی آمریکا علیه این کشور را ناچیز دانست. او به نشریه اینساید اربیا گفت: اگرچه تحریم های اقتصادی آمریکا علیه سوریه مانع سرمایه گذاری در این کشور شده است اما این تحریمها تنها مانع بر سر توصعه اقتصادی در سوریه، بویژه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه نبوده است.

او توضیح داد که سرمایه گذار برای یافتن محل مناسب برای سرمایه گذاری به عواملی فراتر از مسائلی مانند تحریم فکر می کند. معاف شدن از تحریمها انگیزه کافی ایجاد نمی کند.

این استاد اقتصاد تاکید کرد در حالی که هنوز چشم انداز مناسب سیاسی و اقتصادی در مورد سوریه وجود ندارد سرمایه گذار رغبتی برای سرمایه گذاری در منطقه تحت کنترل کردها ندارد.

او از جمله نقص های طرح معافیت کردها از تحریمهای آمریکا علیه سوریه را عدم معافیت صنعت نفت از این تحریمها و هم چنین مخالفت آمریکا با فعالیت شرکت های نفتی این کشور در مناطق تحت کنترل کردها دانست. در حالی که بیشترین درآمد اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه از نفت تامین می شود.

کد خبر 35783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha