وزارت دفاع ترکیه هنوز درباره کشته شدن نیروهای خود سکوت می کند

سرویس ترکیه - وزارت دفاع ترکیه خبر کشته شدن 5 تن از نیروهای خود در کردستان عراق را نه تایید و نه رد می کند.

به گزارش کردپرس، وزارت دفاع ترکیه روزها است که درباره اخبار مربوط به کشته شدن 5 تن از نیروهایش اظهار نظر نکرده و این اخبار را نه رد و نه تأیید کرده است.

در حالی که حملات ترکیه به مناطق زاپ، متینا و آواشین در کردستان عراق که از 17 آوریل آغاز شده، همچنان ادامه دارد، وزارت دفاع ترکیه درباره شمار کشته ها، همچنین ادعاهای استفاده از سلاح های شیمیایی سکوت کرده است.

خبرگزاری فرات در 31 می، گزارشی منتشر کرد و مدعی شد که ترکیه شمار تلفات سربازان خود را پنهان می کند. در این یادداشت هویت 4 تن از نیروهای نظامی جان باخته در متینا به نام های یونس ایلیک گروهبان ارتش، علی تاشتکین گروهبان ارشد (تیپ کماندویی سیرت)، مولود چتین گروهبان ارشد ارتش، و احمد آغپینار گروهبان ارشد را فاش کرد.

مرکز رسانه ای و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (HPG) نیز در یک گزارش دیگر اعلام کرد که در درگیری های رخ داده در ده جولای در پیردوغان در گری آمدیه در غرب زاپ 2 نیروی نظامی ترکیه جان خود را از دست داده اند که جسد یکی از آنها در دست نیروهای HPG قرار دارد. آنها پس از آن تصاویر تجهیزات نظامی متعلق به این فرد را که نام ناجی کایگیسیز بر روی آنها ثبت شده بود، منتشر کردند. آنها اعلام کردند که حاضرند جسد کایگیسیز را به خانواده اش تحویل بدهند.

با این حال وزارت دفاع ترکیه با گذشت روزهای طولانی درباره هیچ کدام از این افراد اظهار نظر نکرده است.

کد خبر 35758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha