خوراکی‌های شهر خلاق را به رستوران‌ها ببرید /    عبدالله مرادی 

سرویس کرمانشاه _ عبداله مرادی مدیر گروه رسانه ای میلکان در یادداشتی به ضرورت انجام یک برنامه ریزی مناسب برای معرفی غذاهای سنتی کرمانشاه به رستوران های سطح شهر در راستای معرفی بهتر به گردشگران شده است.

خبرگزاری کردپرس _ شهر خلاق مفهومی است بسیار توسعه یافته که با شکل گیری شبکه شهرهای خلاق یونسکو به یک جنبش جهانی تبدیل شده است.

حالا که پلاک شهر خلاق خوراک به نام کرمانشاه ضرب شده است نباید اجازه بدهیم که این تنها در حد یک نام باقی بماند.

خوراک یکی از شاخصه های اصلی گردشگری محسوب می شود که گردشگران در سفرهای خود توجه ویژه‌ای به آن دارند و معمولا به عنوان خاطرات خوب یا بد در سفر حتما از آن یاد می کنند. اهمیت به خوراک و تنوع فرهنگ غذایی در کرمانشاه بی گمان وجود داشته که کارشناسان با گردآوری این خوراک ها از پستوی آشپزخانه ها توانسته اند آن را به یونسکو بقبولانند.

اما وظیفه ای که پس از این مسئولین حوزه های گردشگری در شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به‌عنوان متولی باید دنبال کنند این است که زمینه اضافه شدن این غذاها و خوراک ها را به فهرست غذای رستوران‌ها، هتل ها و اماکن پذیرایی فراهم کنند تا‌ گردشگران و مردم به این غذا ها دسترسی داشته باشند.

در صورت معرفی کرمانشاه با عنوان «شهر خلاق خوراک» اگر گردشگران بیایند و این خلاقیت را نبینند به ضد تبلیغی برای برند کرمانشاه تبدیل خواهد شد.

چند پیشنهاد اولیه برای این مهم در ادامه می آید که بعد از این بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

ایجاد رستوران و اماکن پذیرایی باپلاک مخصوص خوراک‌ها کرمانشاهی.

برگزاری دوره های آموزشی آشپزی برای آشپزان کرمانشاهی و علاقه‌مندان.
ایجاد مشوق‌هایی مانند تخفیف در عوارض، پروانه بهره برداری، مالیات و... می تواند رستوران‌ها و اماکن پذیرایی اقامتی را به داشتن این غذاها درفهرست پذیرایی خود تشویق کند.

کد خبر 35638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha