برنامه آمریکا برای جذب ۳۵۰۰ نیروی  جدید از میان کردهای سوریه

سرویس جهان- وزارت دفاع آمریکا برای جذب و آموزش ۳۵۰۰ نیروی نظامی جدید در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه درخواست بودجه اضافی کرده است.

به گزارش کردپرس، دو نشریه آنتی وار و نیوعرب از برنامه آمریکا برای جذب ۳۵۰۰ نیرو در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، به منظور محافظت از زندان‌ها و بازداشتگاه‌هایی خبر داده است که اعضای داعش و نزدیکان آنها در این مراکز نگهداری می شوند.

همچنین وزارت دفاع آمریکا در لایحه بودجه ای که آوریل گذشته به تصویب رسید خواهان در اختیار گرفتن بودجه اضافی برای این منظور شده است.

با جذب نیروهای جدید در مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه ، تعداد نیروهای کرد سوریه که تحت حمایت مستقیم آمریکا در این مناطق قرار می گیرند، به ۱۹۵۰۰ تن افزایش پیدا می‌کند.

پنتاگون درخواست بودجه اضافی به مبلغ ۲۸.۵ میلیون دلار کرده است که مجموع کمکهای آمریکا به نیروهای کرد سوریه را به حدود ۱۹۰ میلیون دلار می رساند.

وزارت دفاع آمریکا ابراز امیدواری کرده است در دو سال آینده وضعیت بازداشتگاهها و زندانهای تحت کنترل کردهای سوریه بهبود پیدا کند.

جنگجویان داعش حملات مکرری به زندانهای تحت کنترل نیروهای کرد سوریه انجام شده اند که مرگبارترین آن در ژانویه گذشته روی داد و نزدیک به صدها تن از جنگجویان و زندانیان داعشی کشته شدند و تعداد قابل توجهی از نیروهای کرد سوریه نیز جان خود را از دست دادند.

کد خبر 35539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha