طولانی شدن تحریم‌ها بر اقتصاد و تولید تبعات منفی دارد

سرویس کرمانشاه_ عضو هیات رییسه اتاق ایران درباره تبعات طولانی شدن تحریم‌ها بر اقتصاد و تولید کشور هشدار داد.

به گزارش کیوان کاشفی در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن که با حضور استاندار، جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه ایران طی ۳۰ سال اخیر همواره درگیر تحریم‌ها بوده و کمتر کشوری در جهان چنین شرایطی را دارد، اظهار کرد: با این وجود به همت تولید و صنعت کشور از این شرایط به خوبی گذر کردیم و همچنان به ایستادگی ادامه خواهیم داد.

وی وفور کالا در کشور را بیانگر توانمندی فعالان اقتصادی کشور در این شرایط تحریم دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه قیمت برخی کالاها بالا است اما کمبودی در بازار و مغازه‌ها نداریم.

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه طولانی شدن تحریم‌ها در هر صورت عاداتی را ناگزیر به تولید و مصرف کشور تحمیل خواهد کرد، عنوان کرد: دوران تحریم را می‌توان به سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت تقسیم کرد که اکنون در حال گذر از دوره میان مدت و ورود به دوره بلندمدت هستیم.

کاشفی یکی از مهمترین تبعات طولانی شدن تحریم‌ها را کاهش چابکی و رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی دانست و یادآور شد: اگر روزی تحریم‌ها برداشته و درهای کشور باز شود صنایع کشور امکان رقابت با دنیا را نخواهند داشت.

کاشفی افزود: از سوی دیگر اکنون در حوزه تولید و تجارت جهانی قوانینی در حوزه انرژی و محیط زیست حاکم است که با پایان تحریم ناگزیر به پیوستن به این کنوانسیون‌ها هستیم و صنایع کشور باید برای به روز کردن سیستم‌های خود آماده باشند.

وی عنوان کرد: به علاوه نیروی کار ما نیز چون تاکنون پیوستگی کافی با دنیا را نداشتند باید خود را به روز کنند و از همین رو برای دوران پساتحریم نیازمند نیروی کار بین‌المللی و بهره‌ور هستیم.

وی از آمادگی تشکل‌های بخش خصوصی نظیر اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن برای تشکیل اتاق فکرهایی در این زمینه خبر داد.

موضوع دیگری که کاشفی به آن اشاره کرد اهمیت بهبود فضای کسب و کار کرمانشاه بود و گفت: همه خواسته‌های فعالان اقتصادی از مسئولین در بهبود فضای کسب و کار خلاصه می‌شود.

رئیس اتاق کرمانشاه با تاکید بر اینکه بهبود فضای کسب و کار باید به خط مشی اصلی دستگاه‌ها تبدیل شود، تاکید کرد: عمده اقداماتی که برای بهبود فضای کسب و کار باید انجام شود نرم‌افزاری است.

به گفته کاشفی، اگرچه فضای کسب و کار کرمانشاه طی سال‌های اخیر ۱۰ رتبه بهبود یافته اما باید جز پنج استان اول کشور باشیم.

وی معتقد است، تنها در این صورت درهای استان برای ورود سرمایه‌گذاران باز خواهد شد.

کد خبر 35343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha