سرنوشت نامعلوم شرکت های نفتی در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- بر اساس برخی گزارشها، دولت عراق حداقل از 7 شرکت نفتی خارجی خواسته است به فعالیت خود در اقلیم کردستان، بر اساس حکم دادگاه فدرال عراق پایان دهند.

به گزارش کردپرس، پس از صدور حکم غیرقانونی بودن فعالیت شرکت های نفتی از سوی دادگاه فدرال عراق، حداقل سه شرکت نفتی خارجی که همه آنها آمریکایی هستند از عدم تمایل به ادامه فعالیت در اقلیم کردستان عراق خبر داده اند.

شرکت های هالیبرتون، بیکرهیوز و شلومبرگر به فعالیت خود در اقلیم کردستان پایان داده و در مناقصه های نفتی این منطقه در آینده شرکت نمی کنند. البته نشریه نیوعرب گفته است این مسئله به این دلیل است که این شرکتها همزمان با دولت عراق قرارداد بسته اند و نمی خواهند مشکلی در این خصوص بوجود بیاید.

منابع نفتی به خبرگزاری فرانسه گفته اند دادگاهی در عراق قراردادهای نفتی میان 4 شرکت خارجی و اقلیم کردستان عراق را غیرقانونی دانسته و آنها را ملغی اعلام کرده است.

بر اساس اظهارات یک مقام نفتی در عراق بغداد قصد دارد حداقل 7 شرکت نفتی خارجی فعال در اقلیم کردستان را از ادامه همکاری با دولت اقلیم کردستان باز دارد.

شرکت آمریکایی بیکر هیوز به المیانیتور گفته است این شرکت دهها سال است اقدام به تامین انرژی در عراق کرده و قصد دارد بر اساس قوانین عراق به فعالیت خود در این کشور ادامه دهد.

یکی مقام دولت اقلیم کردستان هم به خبرگزاری فرانسه گفته است اربیل قصد دارد از طریق گفتگو اختلافات بر سر نفت و گاز را حل کند.

کد خبر 35161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha