رشد ۸ درصدی صادرات  و کاهش ۶۴ درصدی واردات در گمرکات کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ بر اساس آمار منتشر شده، صادرات کالا در سه ماهه نخست سالجاری در حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه رشد 8درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: در سه ماهه نخست از سال جاری 649 میلیون و 851 هزارو 516 دلار کالا به وزن 1 میلیون و 543 هزارو 118 تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است . که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال 1400 از لحاظ ارزش 8 درصد افزایش داشته است .

بختیار رحمانی پور ادامه داد: از میزان فوق گمرک پرویزخان با صادرات 211 میلیون و 878 هزارو 49 دلار کالا به وزن 472 هزارو 926 تن بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است و گمرک خسروی و سومار به ترتیب در جایگاه بعدی قرار دارند.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره بار ، سنگهای ساختمانی ،لبنیات،انواع محصولات پلاستیکی ،ظروف یکبار مصرف و ... عنوان کرد .

کاهش 64 درصدی واردات کالا از طریق گمرکات کرمانشاه

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه اشاره ای نیز به آمار سه ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: در سه ماهه نخست 1401 در مجموع 10 میلیون و 877 هزارو 939 دلار کالا به وزن 2 هزارو 940 تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 64 درصد و از حیث وزن 73 درصد کاهش داشته است .

رحمانی پور عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل زن ،تجهیزات خط تولید و ... عنوان کرد .

کد خبر 35133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha