وزارت دفاع ترکیه کشته شدن دو تن از نیروهای خود در کردستان عراق را تأیید کرد

سرویس ترکیه - وزارت دفاع ترکیه کشته شدن دو تن از نیروهای خود در کردستان عراق را تایید کرد؛ این در حالی است که HPG مدعی است که شماره کشته های اخیر 32 تن است.

به گزارش کردپرس، وزارت دفاع ترکیه در اطلاعیه هایی جداگانه کشته شدن انیس اُزگل و سرحد بال دو تن از نیروهای خود در عملیات موسوم به «پنجه قفل» در خاک کردستان عراق را تأیید کرد.

رسانه های حکومت ترکیه، آناتولی و TRT، اعلام کردند که «انیس اُزگل» سرگروهبان بر اثر اصابت گلوله تک تیر انداز نیروهایی که ترکیه آنها را «تجزیه طلب» می خواند جان باخته است.

همزمان با خبر کشته شدن این دو نیروی نظامی ترکیه در عراق، وزارت دفاع ترکیه در اطلاعیه ای دیگر از کشته شدن ستوان خالص کسکین مسئول بخش مداخله کننده در رویداد قاچاق در شهرستان دره‌جیک در استان حکاری خبر داد. TRT کشته شدن این فرد را به دلیل سقوط در نهر، و آناتولی دلیل آن را تصادف رانندگی اعلام کردند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در پیامی کشته شدن دو نیروی نظامی این کشور را تسلیت گفت.

گفتنی است وزارت دفاع ترکیه در حالی تعداد کشته های اخیر را 2 تن اعلام کرده است که همزمان با همین خبر، مرکز رسانه و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (HPG)، شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (PKK) در اطلاعیه ای مدعی کشته شدن 32 تن از نیروهای نظامی ترکیه در خاک کردستان عراق شد.

کد خبر 35088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha