یک میلیون بازنشسته غیر عراقی، از دولت بغداد حقوق دریافت می کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان گفت: یک میلیون غیر عراقی از دولت بغداد، حقوق بازنشستگی دریافت می کنند و اربیل از بغداد می خواهد مانند اقلیم کردستان سیستم بیومتریک را برای همه کارمندان عراق اجرا کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، عماد باجلان در این باره گفت: موجی برای معرفی اقلیم کردستان به عنوان عامل شکست دولت ها و احزاب عراق به راه افتاده است. این در حالی است که کابینه ها و احزاب مذکور از تأمین آب شرب برای بصره یا ایجاد یک خیابان در ناصریه ناتوان هستند و تریلیونها دینار را هدر داده اند.

باجلان افزود: اقلیم کردستان از سال 2014 تا 2019 هیچ بودجه ای از دولت مرکزی دریافت نکرده است. باید پرسید این بودجه در کجا هزینه شده است؟

عضو ارشد حزب دمکرات تأکید کرد: براساس قانون اساسی، دولت بغداد مسئول تأمین حقوق کارمندان سراسر کشور اعم از اقلیم کردستان و سایر مناطق عراق است. اما متاسفانه در حال حاضر، کلیه اصول زیر پا گذاشته شده است.

عماد باجلان با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون غیر عراقی حقوق بازنشستگی از دولت بغداد دریافت می کنند خاطرنشان کرد: بغداد خواستار آن است همانگونه که اقلیم کردستان سیستم بیومتری را برای کارمندان اجرا کرده است دولت عراق نیز آن را در سراسر کشور اجرا نماید تا از تعداد کارمندان غیر واقعی و همچنین کارمندانی که بیش از یک حقوق دریافت می کنند اطلاع یابد.

کد خبر 3465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha