احتمالا HDP نامزد خود را  برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند 

سرویس ترکیه - رهبران HDP در حال بحث بر روی تعیین نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری هستند. 

به گزارش کردپرس، در حالی که حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) این روزها به شدت در حال آماده شدن برای برگزاری کنگره بزرگ حزب در آنکارا است، رهبران حزب از رایزنی های خود برای انتخاب نامزد احتمالی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری خبر دادند.

بنا بر گزارش بریوان آلتان خبرنگار پارلمانی مزوپوتامیا، مدحت سنجر رئیس مشترک HDP که پیشتر از تمایل حزب برای انتخاب نامزد مشترک با اپوزیسیون در صورت همراهی آن، خبر داده بود، اعلام کرد که در نشست های اخیر حزب گفتگوهایی بر سر انتخاب نامزد جایگزین برای انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است.

شنیده ها حاکی از آن است که در صورتی که نامزد معرفی شده از سوی اپوزیسیون ترکیه با ارزش های HDP و طرفداران آن هماهنگ نباشد، این حزب برای رویارویی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری، یک «نام قدرتمند» را معرفی خواهد کرد.

همچنین در نشست های اخیر HDP، بحث هایی بر سر معرفی دوباره دو رئیس مشترک فعلی برای دوره آینده حزب وجود دارد. اگرچه اعضای HDP نشست هایی برای برای انتخاب نام های جایگزین برای دو رئیس فعلی برگزار کرده اند، اما به نظر می رسد بیشتر اعضا بر روی تداوم رهبری دو رئیس فعلی یعنی پروین بولدان و مدحت سنجر توافق داشته باشند.

پروین بولدان در روزهای گذشته با دو رهبر پیشین حزب یعنی فیگن یوکسک داغ و صلاح الدین دمیرتاش که در زندان به سر می برند نیز دیدار کرد تا از نظرات آنها درباره برگزاری کنگره آتی استفاده شود.

کنگره قرار است در روز سوم جولای در باشگاه بزرگ آنکارا برگزار شود. در این کنگره ضمن انتخاب دو رئیس مشترک دوره بعدی HDP، قرار است بر روی دو موضوع اصلی یعنی حاضر شدن برای انتخابات آتی ریاست جمهوری و ارائه مدل برای حل دموکراتیک مسئله کُرد بحث شود.

کد خبر 34555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha