تجهیزات سینمای جوان ایلام شایسته هنرجویان نیست

سرویس ایلام - فیلمساز و مدرس سینمای ایلامی در نشست با رئیس سازمان سینمایی کشور که به ایلام سفر کرده است، خواهان نوسازی تجهیزات انجمن سینمای جوان ایلام شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، وحید اسلامی مدرس، کارگردان و تهیه کننده سینما به نمایندگی از فیلمسازان استان در این نشست عنوان کرد: اتفاق خوبی که در انجمن سینمای جوان ایلام افتاده این است که سن هنرجویان سینمایی جوان پایین آمده که هم جای خوشحالی است و هم ایجاد تعهد می کند که وقتی چنین علاقمندانی در استان داریم باید شرایط تجهیزات و امکانات آموزش آنها هم وجود داشته باشد.

او گفت: به جز صدا و سیما تنها مرکز فیلمسازی در استان دفتر سینمای جوان است که هم آموزش و هم تولید آثار در آن اتفاق می افتد و به عنوان مدرس سینما باید بگویم سرفصل هایی که از تهران برای انجمن اعلام می‌شود متناسب با تجهیزاتی که در ایلام داریم نیست و به درستی و کمال نمی‌توانیم این سرفصل ها را به هنرجویان انتقال بدهیم و این فقدان تجهیزات شایسته هنرجویان ایلام نیست.

او به بودجه پایین تولید فیلم در انجمن سینمای جوان ایلام انتقاد کرد و گفت: ساخت یک فیلم کوتاه با هزینه های امروز حتی با ۲۰ میلیون تومان هم میسر نیست و با بودجه های پایین که برای ایلام در نظر گرفته شده کیفیت آثار تولیدی پایین خواهد آمد و متناسب با استعدادهای ایلام اثری شایسته تولید نخواهد شد.

اسلامی به ظرفیتهای بی بدیل استان ایلام با سوژه اربعین اشاره کرد و گفت: شایسته است بودجه ای برای فیلم و عکس اربعین به استان ایلام اختصاص داده شود و یک نمایشگاه دائمی نیز در استان برقرار باشد که هم نشان دهنده بخش مهمی از فرهنگ و آیین ماست و هم انتقال دهنده این میراث عظیم است و تولید محتوا در این زمینه یک قدردانی از مردمی‌ست که همه چیز خود را برای خدمت به زائران عتبات عالیات در طبق اخلاص گذاشته اند.

این فیلمساز ایلامی با عنوان اینکه هنرجویان خود را بی نیاز از آموزش ندانسته و هنوز هم از آن استقبال می کنند، عنوان کرد: آموزش در حوزه سینما امر مهمی است و ما اخیراً با حضور اساتید کارگاهی برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوب از طرف هنرمندان و هنرجویان سینما در ایلام مواجه شدیم ولی محل کلاس بسیار کوچک بود و بسیاری از هنرجویان سر پا ایستاده بودند لذا خواهان راه اندازی یک مینی سینما برای آموزش در ایلام هستیم که فضای فیزیکی آن وجود دارد و با حمایت معاونت سینمایی وزارت ارشاد قابل دستیابی است.

اسلامی از واگذاری تنها سینمای ایلام به بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: با واگذاری تنها سینمای ایلام به بخش خصوصی امکان اکران فیلم های جشنواره های مختلفی چون سینماحقیقت، عمار، فیلم کوتاه و غیره تقریباً از بین رفته است در حالی که در گذشته این جشنواره ها در ایلام به شکل پر رنگی برگزار می شدند و فیلم ها نیز در خود سینما و با حضور هنرجویان و هنرمندان نقد و بررسی می شدند که در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

اسلامی تاکید کرد: استان ایلام از نظر داشتن ایده، خلاقیت، بارش فکری و سینماگران توانمند از استان‌های دیگر جلو است اما از نظر تکنیکی و تجهیزات عقب هستیم و همواره باید برای فیلمبرداری، تدوین و غیره از استان های دیگر کمک بگیریم لذا خواهان تجهیز و نوسازی سینمای جوان ایلام هستیم.

کد خبر 34410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha