دولت مرکزی عراق از استان سلیمانیه حمایت کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون جنبش تغییر در مجلس عراق از دولت مرکزی عراق خواست به دنبال آغاز تظاهرات فراگیر در استان سلیمانیه، از این استان حمایت کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از آی کیو نیوز، "بهار محمود" در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: ما هیچ اطلاعی درباره نفت و صادرات آن نداریم و نمی دانیم اقلیم کردستان آن را صادر می کند یا ترکیه.

بهار محمود افزود: کشته و زخمی شدن شهروندان در تظاهرات اعتراض آمیز اخیر، مایه تأسف و اندوه است و دولت مرکزی عراق باید این موضوع را حل کند. زیرا همانگونه که در مقابل حفظ جان شهروندان در بصره مسئولیت دارد در مقابل مردم استان سلیمانیه نیز مسئول است.

عضو فراکسیون تغییر تصریح کرد: درآمد حاصل از فروش نفت اقلیم کردستان به خزانه اقلیم واریز نمی شود. بلکه در اربیل از طریق حزب دمکرات و در سلیمانیه از طریق اتحادیه میهنی واریز می شود.

یادآور می شود از دیروز دوشنبه هفتم دسامبر تظاهرات در شماری از شهرهای اقلیم کردستان تشدید شده است و شمار زیادی از دفاتر و مقرهای احزاب به وسیله معترضان به آتش کشیده شده است. همچنین تظاهرات در برخی شهرها به خشونت کشیده شد و در این اعتراضات تاکنون چهار نفر، کشته شده اند. نیروهای امنیتی اقلیم کردستان با قطع پخش شبکه NRT به عنوان حامی تظاهرکنندگان، اقدام به اخراج کارکنان و پلمپ ساختمان آن کردند.

کد خبر 343047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha