سفر پاپ به عراق، پیام صلح برای کشورمان و منطقه است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - واتیکان اعلام کرد که پاپ فرانسیس در ماه مارس سال آتی میلادی (اسفند سال جاری) برای اولین بار در تاریخ به عراق سفر خواهد کرد و وزارت خارجه عراق نیز در بیانیه‌ای از این سفر استقبال کرد و آن را پیام صلح برای عراق و منطقه و همچنین پشتیبانی از همه عراقی ها دانست..

به گزارش کرد پرس به نقل از المسله، "متیو برونی" سخنگوی واتیکان امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که پاپ فرانسیس در پی دعوت دولت عراق و کلیسای کاتولیک محلی، در تاریخ پنجم مارس ۲۰۲۱ در سفری سه روزه به عراق خواهد رفت.

طبق این بیانیه، پاپ در این سفر به بغداد، اربیل، موصل، و قرقوش سفر خواهد کرد.

سخنگوی واتیکان تصریح کرد: برنامه سفر در آینده اعلام خواهد شد و ارزیابی اوضاع بهداشتی جهان در این خصوص در نظر گرفته می شود.

در این خصوص وزارت خارجه عراق نیز در بیانیه‌ای از این سفر استقبال کرد و آن را پیام صلح برای عراق و منطقه و همچنین پشتیبانی از همه عراقی ها دانست.

این اولین سفر پاپ به یک کشور خارجی پس از شیوع ویروس کرونا خواهد بود.

به دنبال آن "برهم صالح"، رئیس جمهور عراق نیز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: پاپ فرانسیس در ماه مارس سال آینده از عراق بازدید خواهد کرد؛ سفر تاریخی وی به کشور میان رودان، سرزمین فرستادگان و پیامبران و میهن حضرت ابراهیم (ع) پدر پیامبران، یک پیام رسا برای پشتیبانی از عراقی ها با طیف های مختلف آنها خواهد بود و بر وحدت بشریت در تمایل به صلح و گذشت و مقابله با افراط گرایی تاکید می کند.

این در حالی است که رئیس جمهور عراق هنگام دیدار با رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در واتیکان در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی، به صورت رسمی از وی برای بازدید از منطقه تاریخی "اور" به عنوان زادگاه حضرت ابراهیم (ع) دعوت کرده و پاپ نیز به نوبه خود وعده داده بود که در زمان مناسب به این دعوت پاسخ مثبت دهد.

در اواسط سال گذشته میلادی نیز "عادل عبدالمهدی"، نخست وزیر وقت عراق اعلام کرده بود که به صورت رسمی از پاپ فرانسیس برای بازدید از منطقه تاریخی "اور" در نزدیکی شهر ناصریه، مرکز استان ذی قار در جنوب این کشور دعوت به عمل آمده است.

یک ماه پس از آن نیز رهبر مسیحیان کاتولیک جهان از تمایل خود برای سفر به عراق در سال جاری میلادی خبر داد جایی که در این باره اظهار داشت: هنگامی که به عراق فکر می کنم، یک ایده همیشگی همراه من است؛ برای رفتن به آنجا در سال آینده (۲۰۲۰) آمادگی دارم.

لازم به ذکر است که فرانسیس اول در صورت سفر به عراق در سال آینده میلادی، به نخستین پاپ واتیکان تبدیل می شود که از این کشور بازدید می کند جایی که پیش از این در سال ۲۰۰۰ میلادی پاپ "ژان پل دوم"، رهبر وقت مسیحیان کاتولیک جهان قصد داشت به عراق سفر کرده و از منطقه تاریخی اور بازدید کند با این حال مذاکرات در این زمینه با دولت تحت رهبری حزب منحله بعث به نتیجه نرسید و این سفر لغو شد.

کد خبر 342988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha