اذعان معاون نخست وزیر اقلیم کردستان به پسرفت دموکراسی و نقض آزادی مدنی

سرویس جهان- قباد طالبانی می گوید دولت اقلیم کردستان عراق نیز مانند آمریکا نگران پسرفت دموکراسی و نقض آزادی مدنی شهروندان در این منطقه از عراق است.

به گزارش کردپرس، در سلسله نشست هایی که در هفته های اخیر در اندیشکده واشنگتن برای خاورمیانه، پیرامون روابط آمریکا و اقلیم کردستان برگزار شد، به بحث کمبودها و چالش های حکمرانی در اقلیم کردستان نیز پرداخته شده است.

یکی از ایرادهایی که در این نشستها به دولت اقلیم کردستان وارد شد عدم پیشرفت دموکراسی با وجود اشاعه آن از سوی مقامات کرد عنوان شد.

قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان در پاسخ به این ایرادات، پسرفت دموکراسی در اقلیم کردستان و نقض آزادی شهروندان و جامعه مدنی در این منطقه را رد نکرد و گفت دولت اقلیم کردستان نیز مانند آمریکا نگران این پسرفت ها است.

او از جمله موارد نقص در حکمرانی فعلی در اقلیم کردستان را عدم شفافیت در سیاست و اقتصاد عنوان کرد.

قباد طالبانی اذعان کرد دولت اقلیم کردستان نمی تواند به تنهایی این نواقص را رفع کند و در این راه به حمایت های فنی و اقتصادی بین المللی از جمله در زمینه تربیت نیروی انسانی مناسب، برای مثال، در حوزه قضایی اشاره کرد.

معاون نخست وزیر اقلیم کردستان همچنین یکی از عوامل پسرفت در اقلیم کردستان را رقابت سیاسی میان احزاب حاکم دانست و بر لزوم برقراری آشتی و همزیستی مسالمت آمیز میان این احزاب و بالا بردن آستانه تحمل سیاسی تاکید کرد.

او از انتقادات برخی مقامات آمریکایی به نقایص حکومت اقلیم کردستان استقبال کرد و بر ایجاد اصلاحات با کمک گرفتن از برخی کشورها از جمله آمریکا تاکید کرد.

قباد طالبانی سطح کنونی روابط اقلیم کردستان با آمریکا را عمیق خواند و بر لزوم ارتقای آن تاکید کرد.

کد خبر 34124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha