مرگ دهها غیرنظامی در مناطق کردنشین تحت تصرف ترکیه در سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، در 5 ماه گذشته 146 تن در مناطق تحت کنترل ترکیه در سوریه جان خود را بر اثر خشونت و درگیری از دست داده اند.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی از افزایش تلفات انسانی در مناطقی خبر داد که ترکیه در عملیات های خود در سوریه برای ایجاد منطقه امن از کنترل نیروهای کرد خارج کرده است.

بر اساس گزارش این نهاد حقوق بشری، ظرف 5 ماه گذشته 146 تن جان خود را بر اثر خشونت های مختلف از جمله درگیری، بمبگذاری و گلوله باران این مناطق از دست داده اند که 57 تن از آنها غیرنظامی بوده اند.

طبق این گزارش، در 5 ماه گذشته و در منطقه عملیاتی سپر فرات 74 تن از جمله 34 غیرنظامی جان خود را از دست داده اند و نزدیک به 150 تن نیز مجروح شده اند. 4 تن از افراد کشته شده در این مدت سربازان ترکیه بودند که بر اثر اصابت خمپاره و راکت جان خود را از دست داده اند.

در منطقه عملیاتی شاخه زیتون که ترکیه این مناطق شامل عفرین را در سال 2018 از کنترل کردها خارج کرد، 38 تن کشته شده اند که 18 تن از آنها غیرنظامی بودند. 2 سرباز ترکیه نیز در میان کشته شدگان منطقه عملیاتی شاخه زیتون در 5 ماه گذشته قرار داشتند.

در منطقه عملیاتی چشمه صلح نیز 34 تن بر اثر خشونت های مختلف جان خود را از دست داده اند که 5 تن از آنها غیرنظامی هستند.در میان کشته شدگان این منطقه نیز 3 نیروی ارتش ترکیه قرار گرفته که مرگ آنها بر اثر انفجار خودرو بوده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه از جامعه بین المللی خواسته است به وظیف خود در قبال حفظ جان غیرنظامیان در این مناطق عمل کند.

کد خبر 34083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha