جایگزینی پیشمرگ ها و ارتش عراق با نیروهای شبک در دشت نینوا

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) تأکید کرد تصمیم به انتقال نیروهای لشکر 30 شبک وابسته به حشد شعبی از دشت نینوا، زمینه سازی برای استقرار نیروهای ارتش عراق و پیشمرگ های اقلیم کردستان، در این مناطق است.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "عماد باجلان" در این باره گفت: تصمیم به عقب نشینی نیروهای لشکر 30 حشد شعبی اقدامی صحیح و بسیار مهم بود و این تصمیم از سوی عملیات مشترک اتخاذ شده است که زمینه سازی برای استقرار نیروهای پیشمرگ و وزارت دفاع عراق در همه مناطق از مندلی تا مخمور و از جمله دشت نینوا است تا امنیت این مناطق به طور کامل تأمین شود.

باجلان افزود: دستور به عقب نشینی 5 کیلومتری نیروهای این لشکر باعث ایجاد خلأ امنیتی نخواهد شد. زیرا ارتش عراق، جایگزین آن خواهد شد و پس از توافق با نیروهای پیشمرگ، یک نیروی مشترک در این مناطق مستقر خواهد شد.

وی درباره حمله به فرودگاه اربیل گفت: لشکر 30 مسئول تأمین امنیت منطقه است و از آنجا که این لشکر عامل حمله اخیر نبوده است مشخص می شود که حتما در زمینه یافتن عوامل این حمله ناکام بوده است. زیرا منطقه مبدأ شلیک این موشک ها، تحت کنترل این لشکر قرار دارد.

یادآور می شود لشکر 30 حشد شعبی پنج شنبه هفته گذشته، با صدور بیانیه ای حمله موشکی از دشت نینوا به فرودگاه اربیل را به شدت محکوم و اعلام کرد: هدف این حمله، اهداف خبیثی در راستای زیر سؤال بردن دستاوردهای لشکر 30 برای مردم منطقه در طول سالهای گذشته بوده است.

کد خبر 340431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha