بانک ها باید منابع خود را در استان مصرف کنند

سرویس کرمانشاه _ بهمن امیری مقدم با بیان اینکه بر اساس مصوبه بانک مرکزی، بانک‌ها باید ۸۰ درصد از منابع خود را در داخل استان مصرف کنند، تاکید کرد: هر بانکی که سپرده های شهروندان کرمانشاهی را در جای دیگری غیر از این استان هزینه می‌کند، بهتر است از این استان برود.

به گزارش کردپرس؛ استاندار کرمانشاه در نشست پدافند غیر عامل استان که با حضور رئیس کل دادگستری استان، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری، فرمانده نیروی انتظامی استان و مدیران عضو برگزار شد؛ از عملکرد برخی بانک ها انتقاد کرد و گفت: براساس مصوبه بانک مرکزی، بانک‌ها باید ۸۰ درصد از منابع خود را در داخل استان مصرف کنند ولی متاسفانه قسمت اعظم این اعتبارات را در خارج از استان هزینه می‌شود و این رویه، ظلم به توسعه کرمانشاه است.

استاندار کرمانشاه بر ضرورت ارتقای آمادگی دستگاه‌ها و ادارات مختلف در برابر تهدیدات دایمی دشمنان در قالب الزامات و اصول پدافتد غیرعامل تاکید کرد و گفت: تمامی ساخت و سازها و پروژه‌های استان در حوزه‌های مختلف باید از پیوست پدافند غیرعامل برخوردار باشند.

مقام ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش، خواستار افزایش نظارت‌ها در حوزه کشاورزی شد و گفت: متاسفانه در برخی مناطق استان زمین های حاصلخیز کشاورزی و دیگر ظرفیت‌های این حوزه، بدون نظارت به افراد غیر بومی اجاره داده می شود که این موضوع می تواند سلامت مردم را تهدید کند.

امیری مقدم در ادامه سخنانش، نان را یک کالای مهم در سبد غذایی روزانه خانوار دانست و گفت: تمامی نانوایی‌های استان باید طبق استانداردهای پدافند غیرعامل از امکان استفاده از سوخت‌های جایگزین برخوردار باشند تا در مواقع اضطراری هم امکان عرضه نان به شهروندان فراهم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: استان کرمانشاه از ظرفیت های علمی و اجرایی بسیار خوبی برخوردار است و تمامی طرح ها باید با اولویت استفاده از ظرفیت های بومی و اولویت های استانی اجرا شوند.

کد خبر 33941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha