بریوان آلتان روزنامه نگار کُرد برای بازجویی فراخوانده شد

سرویس ترکیه - دادستانی آنکارا یک پرونده قضائی علیه بریوان آلتان روزنامه نگار کرد ساکن آنکارا به دلیل نوشتن گزارشی درباره حمله به یک خانواده کرد ساکن آنکارا تشکیل داد.

به گزارش کردپرس، بریوان آلتان روزنامه نگار کُرد و خبرنگار پارلمانی خبرگزاری مزوپوتامیا، به دلیل انتشار یک گزارش درباره حمله نژادپرستانه علیه خانواده کرد در آنکارا که یک سال پیش منتشر شده بود، برای ارائه توضیحات فراخوانده شد.

دادستانی آنکارا یک پرونده قضائی علیه بریوان آلتان به دلیل انتشار گزارشی درباره خانواده کرد ساکن آنکارا که توسط اهالی نژادپرست محله از خانه خود اخراج شده بودند، به اتهام تحریک افکار عمومی و نفرت افکنی و توهین به افراد، ایجاد کرد.

آلتان که برای ارائه توضیحات به اداره امنیت آنکارا فراخوانده شد بود، اعلام کرد که در فرایند بازجویی از او پرسیده شده است که «از چه کسی دستور گرفته است و اطلاعات مربوط به خانواده کرد که مورد حمله قرار گرفته اند را از کجا آورده است؟»

بریوان آلتان تأکید کرد که خود به شخصه به محل حادثه رفته و با خانواده مذکور مصاحبه کرده است و در گزارش مربوطه هیچ محتوای حاوی نفرت افکنی وجود نداشته است.

لازم به ذکر است که در روزهای اخیر موج گسترده تشکیل پرونده های قضائی و بازداشت فعالان سیاسی و روزنامه نگاران کُرد در دستور کار پلیس ترکیه قرار گرفته است. روز جمعه دست کم 44 تن از فعالان سیاسی کرد در شهرهای مختلف ترکیه بازداشت شده اند.

کد خبر 33539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha